Door er een wachtwoord op te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle problemen in dit leven zijn op te lossen met spuug, bierviltjes of ductape of een combinatie daarvan.
Je kan het modem vast tapen waardoor het minder snel gejat wordt.
Je kan er allerlei viltjes om heen doen als buffer zodat het signaal zwakker wordt.
Je kan erop spugen zodat het modem het niet meer doet.

Je kan een combinatie hiervan gebruiken of gewoon de gebruiksaanwijzing lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vergeet WD40
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
prachtige benadering van alle problemen des levens!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Wb 40 kan je in uiterste noodgevallen vervangen door spuug.
De router heeft een ipadres. (Zie manual)

Als je dat in je explorer tikt kom je in de router terecht.
Een soort van website in je router. Daar zal een kopje beveiliging staan.

JE maakt daar eigenlijk een soort beveiligingssleutel aan die je moet synchroniseren met je pc(s) die je wilt linken aan je draadloze internet.

Als je dat hebt gedaan komt een ander er niet in (alles is te hacken)

Zoalng je dat nietd oet en je zoekt netwerken vanaf je pc zal je er zo in kunnen. Mijn buurmannen zitten beide nog steeds ongeveiligd.

Je zal zien dat je er niet meer inkomt als je die sleutel aan hebt staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is al gegeven maar ik zal proberen het nog iets duidelijker te omschrijven.

Je moet inderdaad het IP adres van je router intikken in de www balk.
Voor bijvoorbeeld Versatel is dit standaard 192.168.1.1
Hierna krijg je een scherm waar je je gebruikers ID en je wachtwoord in moet geven ( staat in je handleiding )
Hierna zou ik gelijk het wachtwoord wijzigen omdat dit vaak ook een standaard iets is en iedereen er dus in kan.

Als je dit hebt gedaan kun je onder een kopje beveiliging een sleutel( combinatie van cijfers en/of letters ) ingeven.
Bevestigen en klaar.

Als je hierna je computer wil verbinden met de router moet je op de computer deze zelfde code ingeven et voila.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je draadloze router uitzetten als je deze niet gebruikt. Scheelt ook weer stralingen in je huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beveiligen van je draadloze netwerk is nodig omdat je uiteindelijk dingen met radiosignalen uitwisseld. Iedereen kan die opvangen, en kan dan kijken wat je allemaal aan het doen bent.

Om dit afluisteren te voorkomen gebruik je versleuteling. De data die je heen en weer stuurt wordt eerst versleuteld met een sleutel die alleen jij en je basis-station hebben, als het goed is.

Er zijn een aantal versleutelingsmethoden bedacht in de afgelopen tijd. De oudste is WEP, de versleuteling hiervan is niet heel sterk, en er zijn een aantal programmas beschikbaar om redelijk snel de sleutel te vinden en dan is je data dus niet meer veilig.
Een nieuwere methode is WPA, die heeft een basissleutel, om het eerste contact mee op te zetten en wisselt daarna om de zoveel tijd van sleutel voor de versleuteling.
Nog nieuwer is WPA2, die werkt volgens dezelfde principes als WPA, maar alleen met langere sleutels.

Bij alle methoden wordt een basissleutel gebruikt, een woord wat je zelf mag verzinnen en op basis daarvan wordt een sleutel gemaakt. Het is belangrijk om dat een niet te kort en simpel woord te laten zijn. Bij WPA en WPA2 is er geen grens aan de lengte van dat woord, en je hoeft het niet vaak in te vullen, dus ik zou zeggen leef je uit en maak er een lange zin van.

Hoe je het precies moet instellen op je eigen apparatuur is lastig aan te geven, omdat het bij alle apparaten anders werkt. Maar ik heb hier in ieder geval de terminologie en de techniek erachter uitgelegd, en dan zou je met de handleiding erbij er wel uit moeten komen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gezien je deze vraag al een keer gesteld hebt, moet je misschien overwegen om contact te zoeken met de Nederlandse afdeling van linksys.(via de mail of telefonisch) persoonlijk vond ik de antwoorden niet verkeerd, je kreeg zelfs nog toelichting op verschillende soorten beveiligings keys.
wie weet hebben hun een handleiding in het nederlands met afbeeldingen daarbij en toelichtingen die wel duidelijk voor je zijn.(zie bron)