Ik wil iets graag bestellen op een Amerikaanse website is dit veilig?

Het is geen bekend bedrijf.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.shoesshoponline.com/jordan-spizike-c-184.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet wel rekening houden met te betalen invoerrechten.

Antwoorden (7)

ik zelf kijk altijd op de eerste 5 pagina's van google, bij exacte url. Als er dan niks negatiefsstaat dan voel ik me veilig. Zo heb ik ongeveen 40 aankopen gedaan, zonder problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij jouw adres goed opgeeft zijn er geen problemen, de schoenen worden dan goed en wel bij jouw afgeleverd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst naar de prijs kijken. Wijkt de prijs erg sterk af van betrouwbare sites, dan kan je het beter niet vertrouwen.

Staat er een adres bij (plaats + zipcode (zoals het daar heet)?) kijk ook na of die zipcode voor die plaats klopt. Staat er ook iets van een telefoonnummer bij?

En worden de goederen gratis verstuurd terwijl dat heel veel zou moeten kosten (vanuit Amerika kan het echt flink oplopen) ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt daar via paypal betalen. Dat is tot 200 euro gegarandeerd. Ik denk dus niet,dat je je daar een buil aan kunt vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik koop echt heel veel via internet, ook van buitenlandse websites. Mijn ervaring met VS bedrijven is zonder meer goed, hoewel dat natuurlijk geen garantie is. Hou wel rekening met vaak hoge verzendkosten en, als het tegenzit, invoerrechten, oftewel een naheffing BTW. Het zou kunnen helpen om door de afzender 'Gift' op de verpakking te laten zetten maar ik heb zelf geen ervaring met die optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als u gewoon op een "veilige" site in de US besteld die ook nog aan nederland levert dan gaat het vaak goed.
Het probleem kan wel zijn dat het bij de duane eruit wordt gepikt en u dan nog eens invoerrechten moet betalen, dit verschild per artikel en hoe het bedrijf het omschrijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk of je recencies van dat bedrijk kunt vinden. en denk er ook aan dat die schoenen nagemaakt kunnen zijn.