Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik gratis een virus van mijn PC verwijderen?

heb op facebook gezeten een tijd en video's beken ergens perongeluk ergens een harde virus opgelopen steeds waarschuwing pc is besmet van McAfee tot en met chrome. zonder betaalversie niet oplossen.

TurfGraver
een maand geleden
"steeds waarschuwing pc is besmet"
Virussen waarschuwen niet. :)
Phishing wel, met de bedoeling dat je daarop reageert.
Wat is die waarschuwing en waar popt die op?
Ikhebgeenidee
een maand geleden
"pc is besmet van McAfee tot en met Chrome".
Je pc is besmet, dan kan. Chrome is een browser. Kan door het bezoeken via chrome tot een besmetting van je pc leiden, maar chrome als programma kan niet besmet zijn. McAfee is een antivirusprogramma. Lijkt me bijzonder als dat besmet is. Gebruik je een antivirusprogramma? Welke?
LeonardN
een maand geleden
"zonder betaalversie niet oplossen."
1. Hoe ben je tot die conclusie gekomen?
2. Als dat je conclusie is, waarom stel je dan de vraag zoals je hem stelt?
3. Zegt McAffee dat je het virus wegkrijgt met een betaalde versie?! Weet je zeker dat de waarschuwingen komen van een betrouwbare bron? Gebeurt ook veel dat je juist valse waarschuwingen krijgt van louche software die pretenderen anti-virus te zijn. Chrome zelf geeft zviw geen waarschuwingen dat je besmet zou zijn. https://getcarefull.com/articles/dont-fall-for-this-fake-virus-warning Hoe dan ook, zou je nauwkeuriger kunnen vertellen wat de boodschap is en waar je die exact ziet? @TG
"steeds waarschuwing pc is besmet van McAfee tot en met chrome"
Lijkt me dat de vrager dus stelt dat de waarschuwingen van McAfee en Chrome afkomstig zijn.
TurfGraver
een maand geleden
@LeonardN, kan. Vandaar mijn vraag:
"Wat is die waarschuwing en waar popt die op?"
SingingCoyote13
een maand geleden
kan je een foto van het scherm maken met die waarschuwing(en) erop ? volgens mij heeft je browser de meldingen voor een aantal websites aanstaan, phishing meldingen met de bedoeling dat je erop klikt en zo wachtwoorden/login of bankgegevens doorspeelt.
Vaughn
een maand geleden
Ik denk dat je een malware besmetting hebt die je 'waarschuwt' voor virussen, gebruik dit uiterst fijn stukje software: https://www.hitmanpro.com/en-us
Om je te ontdoen van malware, het is een trial voor 14 dagen o.i.d.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Als je een virus op je pc wilt verwijderen zonder te betalen, zijn er een paar stappen die je kunt volgen.

Eerst kun je een gratis antivirusprogramma downloaden, zoals Malwarebytes of AVG. Deze programma's kunnen vaak virussen en malware opsporen en verwijderen.

Daarnaast kun je proberen je pc in de veilige modus op te starten. Dit minimaliseert de software die draait en kan helpen bij het verwijderen van hardnekkige virussen.

Het is ook handig om ongewenste programma's en extensies te verwijderen die je niet herkent. Kijk in je instellingen en verwijder alles wat vreemd lijkt.

Wie heeft ervaring met het gratis verwijderen van virussen? Welke tips of tools hebben jullie gebruikt die goed werkten?
(Lees meer...)
een maand geleden
Ikhebgeenidee
een maand geleden
waarom min?
Download Eset online, dit is de beste gratis virus scanner.
(Lees meer...)
een maand geleden
Google eens op "pc is besmet van McAfee tot en met Chrome".
Je krijgt dan allemaal waarschuwingen dat de melding NEP is !

In de resultaten is o.a. de onderstaande nuttige link te vinden:
https://www.mcafee.com/support/s/article/000001899?language=nl_NL
(Lees meer...)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing