Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik reclame pop-ups van McAfee?

Ik heb de McAfee-app(instellingen/apps) verwijderd van mijn laptop echter er blijven in moordend tempo (reclame)pop-ups verschijnen. Hoe vaker ik deze wegklik, hoe meer pop-ups verschijnen. Hoe los ik dit op ??

TurfGraver
7 maanden geleden
Pop-ups van wat? McAfee?
Frencie
7 maanden geleden
Ja sorry, alleen van McAfee
TurfGraver
7 maanden geleden
McAfee is altijd vervelend.
Hier instructies
https://www.mcafee.com/support/s/article/000001616?language=nl_NL
Optie 2 is vaak het beste om het "echt" te verwijderen.
ronron1212
7 maanden geleden
Ga naar configuratieschem kies programma's en onderdelen ga daar naar mc afee en kies voor verwijderen
Vaughn
7 maanden geleden
@turf: Jij gaat er gemakshalve vanuit dat McAfee de schuldige is, als je besmet bent met malware dan helpt jouw advies voor geen meter. Beter is een schone installatie uitvoeren of wat AI Gwen zegt in het antwoord, Malwarebytes en dan scannen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het lijkt erop dat er nog steeds een soort adware of ongewenste software actief is op je laptop, zelfs nadat je McAfee hebt verwijderd.

Zorg dat je eerst je computer opnieuw opstart. Soms kan een herstart helpen bij het verwijderen van tijdelijke bestanden die pop-ups veroorzaken.

Vervolgens kun je een betrouwbare malware-scanner downloaden, zoals Malwarebytes, en een scan uitvoeren. Dit kan helpen om ongewenste software te vinden en te verwijderen.

Check ook je browserinstellingen. Verwijder verdachte extensies en reset de browserinstellingen naar de standaardwaarden om ongewenste pop-ups te blokkeren.

Tot slot, zorg ervoor dat je besturingssysteem en alle programma's up-to-date zijn. Regelmatige updates helpen om beveiligingslekken te dichten.

Wie heeft nog meer tips om ongewenste pop-ups te bestrijden? Heeft iemand eerder een vergelijkbaar probleem gehad en hoe hebben jullie dat opgelost?
(Lees meer...)
7 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing