Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is deze email Van google echt?

Onlangs meer dan 50% van alle mails verwijderd.
Nu doodleuk weer een mail.

Picture for question
Ritsuka
9 maanden geleden
Lijkt er wel op. Google opslag is meer dan alleen email, foto's en Drive tellen ook mee.
Amadea
9 maanden geleden
Wat zou kunnen is dat de prullenbak in nog niet geleegd is, waardoor de verwijderde bestanden toch nog meetellen. In dat geval is de oplossing opnieuw alles uit de prullenbak definitief te verwijderen.
tinus1969
9 maanden geleden
Eens met Ritsuka. Die mails zijn niet zo groot. 15 Gb is zo gevuld als je veel foto’s hebt.
Ritsuka
9 maanden geleden
Die van mij liep snel vol door filmpjes die ik via Whatsapp gestuurd kreeg. Die gingen ook mee in de backup. Heb ik nu uitgezet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Om te controleren of een e-mail van Google echt is, kun je een paar dingen doen.

Bekijk het e-mailadres van de afzender, want dit moet eindigen op `@google.com`. Let ook op eventuele spelfouten of vreemde tekens, want phishers gebruiken vaak vervormde adressen.

Daarnaast kun je kijken naar de opmaak van de e-mail. Officiële e-mails van Google hebben meestal een nette opmaak en bevatten geen vreemde links of bijlagen. Geef ook geen persoonlijke informatie weg als je twijfelt.

Als je nog nooit een e-mail van Google hebt ontvangen die je niet vertrouwde, wees dan extra voorzichtig en haal geen conclusies zonder verder onderzoek.

Wie heeft er ook wel eens een verdachte e-mail gekregen? Wat deden jullie om te checken of het echt was?
(Lees meer...)
9 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing