Kan ik mail met een verborgen afzender blokkeren?

Ik krijg de laatste maanden enorm veel spam mail met verborgen afzender. Ik kan dit heel moeilijk blokkeren omdat ook de bron tekst heel veel mail adressen bevat en dit enorm veel werk is om uit te pluizen. Het gaat om tientallen mails per dag, regels toevoegen werkt ook niet goed omdat veel teksten ook in mails zit die ik wel wil ontvangen. Dus ik wil eigenlijk gewoon alle anonieme mail blokkeren, is dit mogelijk? Of kan ik mijn mail adres in een andere mailbox gebruiken die wel anonieme mail kan blokkeren?

teusvh
12 maanden geleden
Heb ik ook. Ik blokkeer me suf, maar dat maakt geen verschil. Ze gebruiken steeds een ander mailadres. Ze weten ook (hoe?) het spamfilter goed te omzeilen. Krijg alle meuk gewoon in mijn inbox. Komt allemaal uit de VS. Overigens: mail is nooit echt anoniem natuurlijk. Je ziet gewoon een afzender, ook al weet je niet wie dat adres heeft aangemaakt. Maar dat weten ze van het jouwe ook niet.
MarcoC1991
12 maanden geleden
Nee ik zie geen afzender, het is verborgen.
SimonV
12 maanden geleden
Wat staat er dan in de header? Rechtermuisknop op de mail, dan moet je een header of emailbron o.i.d. kunnen openen.
https://www.strato.nl/mail/email-header/
SimonV
12 maanden geleden
Je kunt kijken of Mailwasher wat doet:
https://www.mailwasher.net/
MarcoC1991
12 maanden geleden
De bron staat vol met 100den adressen. Elke nieuwe mail ook weer een andere afzender maar zelfde bericht.
Amadea
12 maanden geleden
Maar als het telkens om hetzelfde bericht gaat dan moet daar toch wel iets unieks in te vinden zijn? Dan kun je een regel maken op dat unieke.
SimonV
12 maanden geleden
"Elke nieuwe mail ook weer een andere afzender maar zelfde bericht." Dus wel een afzender. Geen verborgen afzender. Je weet alleen niet wie de echte afzender is.
Je zou e-mail van je provider kunnen doorsturen naar Gmail. Die filtert aardig goed:
https://www.quora.com/Which-email-provider-is-the-best-at-filtering-junk-mail Of een nieuw e-mailadres nemen.
MarcoC1991
12 maanden geleden
Bedankt voor de info, ik heb er even voor gezeten en nu regels toegevoegd(stuk of 40). Hopelijk blijft het nu weg.
Janneke
7 maanden geleden
Je kunt ook de afzenders filteren die niet in jou adresboek voorkomen, en deze automatish naar de prullebak. Dam moet je wel een filter aanmaken.
Ik gebruik al jaren thnderbird waar je dit makkelijk kan instellen, ook voor meerdere email
Weet niet welk email programma je gebruikt, maar even googlen levert je zeker oplossing

Antwoorden (1)

In principe moet dat kunnen, maar de specifieke stappen variëren afhankelijk van het e-mailprogramma of de e-mailprovider die je gebruikt. Over het algemeen kun je instellingen voor spamfilters aanpassen om e-mails van onbekende afzenders of e-mails met verborgen afzenders te blokkeren.
12 maanden geleden
MarcoC1991
12 maanden geleden
Verborgen afzenders in Outlook blokkeren kan ik niks over vinden?
mdw
12 maanden geleden
Voor outlook, zie hier: https://support.microsoft.com/en-us/office/block-senders-or-mark-email-as-junk-in-outlook-com-a3ece97b-82f8-4a5e-9ac3-e92fa6427ae4. Het blokkeert wel meteen iedereen die je niet in je contactenlijst heb staan maar je kunt zo wel 'onbekende afzenders' blokkeren.