Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je in Vista ook mappen beveiligen met een wachtwoord?

Ik heb Vista op mijn laptop staan. Nu wordt mijn laptop ook wel eens gebruikt door vrienden en/of familie.

Er staan enkele vertrouwelijke bestanden op. Nu denk ik niet dat deze mensen mijn hele harde schijf doorzoeken, maar graag zou ik een bepaalde map beveiligen met een wachtwoord. Kan dat (zonder een speciaal Guest account aan te maken) en zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien heb je hier wat aan...

http://www.zdnet.nl/help/30583-2/mappen-in-windows-beveiligen-met-een-wachtwoord/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vista (en W7 en XP) zijn gebaseerd op user rights. Als dus een bepaalde gebruiker rechten heeft op een folder, kan hij deze ook lezen. Er zijn wel tooltjes om folders te beveiligen, maar meestal doen deze tools niets anders als Windows zelf al doet.
Je zou die folders kunnen 'hiden' (onzichtbaar maken) en dan in de folderopties het tonen van 'onzichtbare' folders uitzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die "onzichtbare" optie, die had ik al gevonden, is ook een idee als ik niets anders kan vinden.
Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan dan zelf de folders nog wel benaderen, door ze gewoon op de adresbalk in te typen. Is geen security, maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh kijk, dat is handig. Gaat ik naar kijken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding