Wat is HoxHunt en hoe kom ik hier van af?

Ik kreeg op het werk ineens een mail van HoxHunt. Het zag er allemaal erg vreemd uit, dus ik heb het gelijk verwijderd.
Maar ik zag dat ik in Outlook ook ineens een knop van HoxHunt had staan. Ik heb op niks in de mail geklikt, en toch is het blijkbaar op mijn pc gekomen.
Hoe kom ik hier weer van af?

gvrox
5 jaar geleden
Wat zegt de IT afdeling erover ? Altijd een goed idee om deze in te lichten.
Amadea
5 jaar geleden
Even opgezocht wat dat programma inhoudt vermoed ik eerder dat de IT-afdeling het er bewust op gezet heeft!
SimonV
5 jaar geleden
Inderdaad. Zie:
https://www.hoxhunt.com/
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik zal IT Servicedesk wel eens bellen morgen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het lijkt een systeem om medewerkers te trainen om phishing te herkennen. Je hebt de mail verwijderd dus je hebt de training goed gedaan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Sorry dat ik hier nu pas op reageer. Ik werk bij Hoxhunt en wij automatiseren awareness training en simulaties met behulp van deze reporting tool, hieruit worden micro-leer sessies gecreëerd met onze game engine. Zodoende wordt ook de training gegeven zonder veel tijd van de werknemer te vragen. Hoxhunt kan alleen aangezet worden wanneer de IT of het security team van jou werkgever ervoor gekozen heeft met ons in zee te gaan. Er wordt vaak voor gekozen om de communicatie vanuit hun te laten komen, dus het is apart dat je hier niets van hebt gehoord. Ik kan je alleen aanraden om hierover met de IT afdeling of cyber security te praten over de communicatie hiervan. Ik snap heel goed dat het raar is dit ineens uit het niets te zien. Dat is niet de bedoeling.

Antwoorden (1)

Het is niet gevaarlijk, het is een soort Phishing test of je er goed mee om gaat.

(Uitzondering: Als je computer verschijnselen krijgt moet je misschien wel serieuzer ermee omgaan