Ik zit al een tijdje met het idee dat ik bekeken word via mijn iphone webcam kan dat kloppen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
ronron1212
7 jaar geleden
Afplakken dan is het over
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
maar kunnen mensen uberhaupt zonder afplakken mee kijken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan. Ook kunnen ze je wellicht nog horen of zien welke sites je bezoekt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe heb je dit gemerkt?
Ritsuka
7 jaar geleden
Dat zou kunnen als je rare software op je telefoon hebt gezet.
Ook hebben bepaalde apps toegang tot je camera
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
oke maar gebeurd het vaak via een iphone?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"oke maar gebeurd het vaak via een iphone?" Je vraag is irrelevant, Stel dat het vaak gebeurt, gebeurt het dan bij jou? Stel dat het weinig gebeurt, gebeurt het dan niet bij jou? " 9,46% van alle iPhone-eigenaren wordt bekeken." Wat zegt dat over jou en of je wordt bekeken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron1212: " Afplakken dan is het over"
Slecht advies as always, da's namelijk symptoombestrijding. Je moet problemen altijd bij de wortel aanpakken zei mijn oma altijd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
want ik stond is een keer in de douche muziek te streamen maar de camera stond op mij gericht dus nu ben ik bang dat er iemand met mij hebt meegekeken,
ronron1212
7 jaar geleden
@QuidProQuo de kans dat hij bekeken wordt is heel klein en om zijn gevoel weg te nemen is afplakken iets wat direct werkt. Daarnaast moet het probleem er ook zijn dat heeft je oma ook wel uitgelegd denk ik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"stond op mij gericht dus nu ben ik bang dat er iemand met mij hebt meegekeken"
Heb je dat gevoel ook wanneer de kastdeur op een kier staat? Zeg maar dat je het gevoel krijgt begluurd te worden?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja best vaak
Ritsuka
7 jaar geleden
Ga naar je huisarts en bespreek je angsten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron: " de kans dat hij bekeken wordt is heel klein en om zijn gevoel weg te nemen is afplakken iets wat direct werkt." Ehm, gewoon platneerleggen werkt direct niet dan? Dus jij prefereert plakband zoeken in je blote r**t boven gewoon de telefoon wegdraaien. Dat gevoel van bekijken is al geweest, dat kun je niet verhinderen door het nadien af te plakken., en vandaar dus mijn opmerking symptoom bestrijding, ik zal volgende keer wat minder subtiel reageren.
ronron1212
7 jaar geleden
@QuidProQuo dat is natuurlijk altijd voor de toekomst Denk je dat ik een beetje gek ben of zo reageer eens normaal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron1212: "dat is natuurlijk altijd voor de toekomst Denk je dat ik een beetje gek ben of zo" Je gaat toch niet voor altijd in de toekomst met plakband op je telefoon lopen als je denkt dat je begluurd wordt? De eerstvolgende gelegenheid tijdens het douchen zorg je dan dat de camera niet op je gericht staat? En doe je toch een restore/reset met een schone installatie? Zodat je weer gevrijwaard bent van die ' spionage' software?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoals @ronron1212 al zei lijkt het me verstandig om het in ieder geval af te plakken. Dan voorkom je dat je vergeet om de telefoon iedere keer weg van je te richten als je gaat douchen of iets. Het kan natuurlijk dat bepaalde apps op je telefoon je kunnen bespieden maar welk apps weet je niet. Ga ook niet op onbetrouwbare sites want die schijnen ook gebruik te kunnen maken van de camera. Zo lang je goed met je mobiel en het internet en apps omgaat en het voor de zekerheid afplakt is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is eerder een psychologisch probleem dan dat het aan de iPhone ligt. Je kan de camera natuurlijk afplakken als dit ervoor zorgt dat het je je zo beter voelt. Het klinkt alsof je bang bent dat je bekeken wordt, wat een psychologisch probleem bent.

Antwoorden (1)

Technisch kan een stuk malware dat kunststukje uithalen, zelfs is het mogelijk om bij het bezoek aan een site bekeken te worden. Via de software van bijvoorbeeld Windows en ook via de Bios kan je webcam uit zetten. Helaas kan de malware de webcam gewoon weer aan zetten! Afplakken helpt wel. Bijvoorbeeld met een stukje pleister of een stukje van het kleefrandje van een post it blaadje. Een klein randje omvouwen en het plakkertje is er makkelijk weer af te halen, als het nodig is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vertel jij mij maar eens hoe je ervoor wilt zorgen met een website iemand zijn cam aan te zetten, zonder dat hij / zij ergens op toestemmen klikt..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Start een cam niet gelijk op met de rest? Waar zit het aan en uit knopje bij een ingebouwde webcam? Het is het signaal oppikken. Ik kan het niet, maar dat zegt niks. Ik ben geen hacker.