Hoe kan ik ervoor zorgen dat iemand niet meer in m'n laptop kan kijken?

Ik heb zo'n vermoeden dat er iemand in mijn laptop kijkt, Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat niet meer kan

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Erna55
7 jaar geleden
Waarom denk je dat ?
Het feit dat hij bij een laptopbedrijf werkt, wil niet zeggen dat hij dus in je laptop kan kijken.

Antwoorden (2)

Wachtwoord instellen lijkt me de perfecte oplossing.

Toegevoegd na 7 uur:
In mijn pc wordt door iemand ver weg met TeamViewer in mijn pc gekeken bij problemen en zo ook worden deze opgelost. Dat bedoelde ik met het progje, waarvoor een code nodig is en mijn toestemming. Misschien heeft ex-vriendlief dit anders geregeld, zichzelf de code/ toestemming toegeëigend? kan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja maar ik heb deze laptop gekregen van een vriend met wie ik een relatie had, wat nu uit is maar hij werkt bij een laptop bedrijf, maar hij kan in mn pc kijken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor zover ik weet, kan dat alleen met een progje waarvoor JIJ toestemming moet geven. Misschien idee om naar een winkel te gaan en daar te vertellen dat iemand van buitenaf dit dus KAN en ook DOET en daar dus de zaak laten veranderen. -Iets wat erop gezet is, kan er ook weer afgehaald worden.- Ik zou dit zeker bij een buitenstaander/winkel aankaarten. Iemand die er geen belang bij heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan moet je een andere (betere) vriend of kennis even opnieuw Windows laten installeren ofzo. Dat hij bij een laptopbedrijf werkt wil echter absoluut niet zeggen dat hij ook in jouw laptop kan kijken.
Er verschillende manieren waarop iemand mee kan kijken in je pc/laptop.

Veel bedrijven maar ook particulieren (ik zelf ook) werken met Teamviewer om in iemand zijn laptop/pc te komen en zo in de pc/laptop te werken. Maar dit gebeurd altijd met een code en een wachtwoord en dit kan niet zonder toestemming aangezet worden.

Je kunt ook malware/spyware hebben op je pc/laptop. Er zijn verschillende gratis programma's online te vinden waar je kan zoeken op je pc/laptop naar malware/spyware en deze kan verwijderen.
Deze bijvoorbeeld: https://www.malwarebytes.com/antimalware/

Dan kun je nog gehackt zijn. Dit is strafbaar, maar ook moeilijk te checken. Degene die je hackt doet er alles aan om te zorgen dat dit niet zichtbaar is. Ik zou je pc dan door een specialist laten nakijken, ik durf zo niet te zeggen hoe je zelf kan zien dat je gehackt bent. Succes.