hoe kan ik afkomen van meerdere namen en wachtwoorden

help mij aub. ik heb te veel aanmeldingen, namen en wachtwoorden. niemand herkent bumblebee. daarom wil ik mijn eigen naam. Ben er al heel lang mee bezig maar krijg het niet voorelkaar. Ben dus een dumbo. groet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik gebruik een standaard woord in al mijn wachtwoorden, bv dumbo, en dat ga ik uitbreiden afhankelijk van het soort website.
Alle forums, zoals GV, kranten en tijdschriften, enz gebruik ik dus "dumbo"
Voor iets meer gesofisticeerde en beter te beveiligen gebruik ik weer dumbo met een getal erbij, bv dumbo 89.
Voor sites die hoge beveiliging vereisen, zoals bankzaken, enz, gebruik ik hetzelfde basiswoord eveneens aangevuld met een groot getal en dat nog eens in combinatie met hoofd- en kleine letters, bv DuMbO6789.

Om ook dit alles te kunnen onthouden heb ik in Excel een lijst gemaakt die ik NIET wachtwoord genoemd heb maar gewoon bv "dumbo" met daarin alle aanmeldingen en hun bijhorend paswoord, niet letterlijk uitgeschreven maar waar dumbo (de basis van al uw wachtwoorden) vervangen is door simpel "woord" te typen.
Dus in die lijst staat woord of woord89 of WoOrD6789.
Op die manier moet u gewoon "woord" vervangen door uw kernwoord (dumbo in ons voorbeeld) en weet u meteen alle paswoorden.