Wat betekend 001 voor je mobiele nummer?

Ik belde net een vriend van mij met mijn mobiel naar zijn huisnummer. Hij kreeg voor mijn 06 nummer 001 tezien en durfde niet optenemen omdat hij bang was dat dit een Sateliet telefoon zou zijn. Wat is dit en kan het betekenen?

Toegevoegd na 3 uur:
Of doe ik er goed aan om alvast een alu hoedje op tezetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Ik heb dit ook wel eens. Bij mij is het probleem dat het nummer, dat wordt meegestuurd bij het gesprek, soms niet correct doorkomt. Dan is er één of andere storing op de lijn geweest.

Soms word ik wel eens gebeld door nummer 00000. Of door een vriend, maar dan zie ik alleen de laatste vijf cijfers van zijn nummer. Of ik zie juist alleen de eerste cijfers.

Kortom, het meegestuurde nummer van de beller wil nog wel eens verkeerd zijn.

001 als begin geeft overigens aan dat de beller uit Amerika komt. Hoeft dus geen satelliettelefoon te zijn.

Trouwens, jouw vriend kan veilig opnemen. Ook al zou hij vanuit Amerika zijn gebeld, of vanuit een satelliettelefoon  --  dat is dan erg duur voor degene die hem belt, maar *hem* kost het niets.

Ik ben ook wel eens uit Amerika gebeld, en dat kostte mij ook helemaal niets. Dat geldt trouwens zowel voor je vaste telefoon als op je mobiel: als een Amerikaan mij op mijn mobiel belt, kost mij dat ook helemaal niets (zolang ik met mijn mobiel in Nederland ben).
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het verhaal met 001 klopt niet helemaal.

uit eigen ervaring van vakantie in Bali en Thailand weet ik dat, wanneer je met een GSM belt met bijv. 0031-623456789 (willekeurig nummer) soms slecht of geen verbinding kunt krijgen.

Om dit te omzeilen wordt geadviseerd om met 00-1-31-623456789 te bellen.

Daarom zie je, als je met een Nederlandse GSM belt vanuit het buitenland, indien het nummer wordt meegezonden,
00131623456789 of +13162345678 in je scherm staan.