wat kan ik doen tege hackers?

Ik ben er een tijdje geleden achter gekomen dat iemand uit mijn naam berichten via Facebook verstuurd, dit kreeg ik te zien van iemand.
Zelf kan ik niet zien dat ik deze berichten verstuur, ook krijg ik nu regelmatig op mijn telefoon een melding dat er ingelogd word op mijn gmail account, hetzelfde geld voor hotmail.
Ik heb mijn wachtwoord bij Facebook, Hotmail en Gmail veranderd maar dit helpt niet.
Dit is best raar maar nog raarder werd het toen ik mijn mail nakeek en een mail van google heb gehad dat mijn acount met de naam Яна! is verwijderd.

De mail van Google:
Dit account is opgeschort als gevolg van meervoudige of ernstige schendingen van het beleid van YouTube tegen spam, gaming, misleidende inhoud of andere schendingen van de Servicevoorwaarden.

Er stonden dit soort videos op het kanaal (vertaald met Google Translate):

Het grootste lid van 's werelds kleinste gevulde kut.

En dan nog een hele hoop meer van dit soort videos, maar diegene kan dus met mijn mailadres een YouTube account aanmaken en kan dus in mijn Hotmail.

Ook heb ik een Samsung portable harde schijf met de Samsung software, deze geeft aan wanneer ik een usb in de computer doe.

Nu viel mijn op dat op random momenten de melding kwam dat er een usb apparaat werd verbonden met mijn computer.

Kan het zijn dat er een keylogger of iets in de buurt op mijn laptop staat en zo ja hoe haal ik deze eraf?

ps Ik heb niets illegaals gedownload op mijn laptop.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
bamibal
7 jaar geleden
Stel tweestapsverificatie in voor je accounts.

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat:
1. Je nog ingelogt staat op een oude toestel die je hebt gebruikt
2. Iemand heeft jouw email gehackt en stuurt berichten, je kunt via gmail berichten sturen naar Facebook vrienden
3. Je een keyloger hebt of trojan (dan is je toestel gehackt).

Oplossing:
1. Een anti-malware programmer downloaden (zoals Spybot - Search and Destroy , en malwarebytes)
2. Een andere toestel gebruiken en daarin je wachtwoord veranderen
3. Je toestel herstellen wanneer voor het laaste goed werkte
4. Opnieuw je toestel besturingsystemen installeren

Ik hoop dat dit zal helpen, success!