Wat moet ik doen met google meldingen dat een inlogpoging van elders geblokkeerd is?

Mijn google-account is het herstelaccount voor mijn zoon. Ik heb daarop al 5 keer een bericht van Google gehad dat vanuit ongeveer Wijk bij Duurstede is getracht in te loggen op het account van mijn zoon. En dat dit door Google geblokkeerd is omdat het komt vanaf een app die niet voldoet aan de moderne beveiligingsnormen.
Wat doe ik hieraan?

16.2K

Antwoorden (2)

in elk geval is het account van je zoon veilig wees gerust

Het is wel raadzaam om zijn wachtwoord te wijzigen en ook eens te kijken in de geschiedenis van zijn google chrome of er een pc naam tussenstaat dat je niet bekend voor komt
De plaatsbepaling is niet erg precies dus let daar niet al teveel op

Heeft hij bijvoorbeeld in het verleden op een oude xp computer ingelogd ? bij kennisseb o.i.d
Heb je een oude pc verkocht ? maar niet opgeschoont misschien?

Of heeft je zoon misschien een dual boot xp of virtuele pc op zijn computer aangemaakt
om bijv oudere games te kunnen spelen
of bijvoorbeeld linux

op xp kun je dan wel niet meer google chrome installeren
Maar wel andere browser daarmee zou je in principe nog wel op de inlog pagina,s komen.

er is niet zoveel aan de hand

maar neem eens een kijkje in de instellingen van google chrome

naar de geschiedenis van alle devices
capthavoc
8 jaar geleden
In die Google-inlog aangeven dat het betreffende apparaat toestemming heeft om daarvan gebruik te maken, dat gaat via https://security.google.com/settings/security/permissions?pli=1.

Of het vinkje bij "Meldingsvoorkeur: Een waarschuwing weergeven bij ongebruikelijke activiteit.
Een waarschuwing weergeven bij ongebruikelijke activiteit.
Nooit een waarschuwing weergeven bij ongebruikelijke activiteit (duurt een week om uit te schakelen)"
verplaatsen van de eerste naar de tweede optie. Maar dat betekent dan ook dat je het pas laat in de gaten krijgt als het account is gehackt.
Amadea