Is de groene tekst bovenaan de pagina betrouwbaar?

als ik bv op belastingdienst inlog verschijnt er een groene tekst bovenaan van microsoft is dat veilig of kan het ook een neppe account zijn?

Toegevoegd na 55 seconden:
bij de groene tekst staat er ook een slotje

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

In de adresbalk kan een groen slotje met de naam van het bedrijf staan die de website levert. Dat is dus in de adresbalk, links of rechts, groen of blauw met een slotje. Dat betekent dan dat je via die website een beveiligde verbinding hebt met dat bedrijf.

Als de bedrijfsnamen niet overeenkomen (bijvoorbeeld Belastingdienst vs Microsoft), vind ik dat verdacht. Klik dan op het slotje voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
danku jorisw
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even ter aanvulling: Een beveiligde verbinding is een veilige verbinding. Dit heeft te maken met de certificaten die aan die bedrijven zijn uitgegeven. Als je gaat telebankieren via de site van je bank, controleer dan altijd of je op een beveiligde verbinding zit. Zo niet, dan is het verstandig niet in te loggen en maak je er melding van bij je bank.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is altijd na te maken, maar dat kost erg veel geld. Een simpel certificaat kost al gauw €450 met deze mogelijkheden. Die kans is namelijk ook nihil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt jorisw