Kunnen smartphones ook besmet raken met een virus ?

Deze telefoons die met internet werken, die hebben voor zover ik weet geen virus beveiliging.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, zet er even zo'n app op.
https://play.google.com/store/search?q=avg+antivirus+free&c=apps

Het beste antwoord

Ja dat kan voral bij BlackBerry en Android omdat BlackBerry controleert de apps die in App World gezet wordt niet en Android is een open systeem waar apps kunnen doen wat ze willen zegmaar dus een app in Android kan toegang hebben tot alles op je telefoon daarom is er voor Android ook virus bescherming apps zoals AVG en Mcafee maar of dat echt helpt tegen bescherming weet ik niet en bij Apple is het bijna onmogelijk om een virus op je telefoon te hebben Apple controleert altijd de apps die op App Store worden gezet voordat ze in App Store geplaatst worden daarom moeten ontwikkelaars altijd lang wachten voordat ze weten of hun app in App Store is bij Android is het binnen 1 uur al in Google Play
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij Android telefoons zijn er diverse apps die de telefoon beveiligen tegen virussen. Immers Android is een zogenaamd open source systeem waarbij iedereen apps kan inleveren, dus ook apps met virussen.
Bij apple zijn er geen anti virus apps, dit omdat apple alle apps eerst controleert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat laatste klopt niet.
Ik heb een iPhone en ik heb een anti-virus app op mn iPone.
Er zijn diverse anti-virus app's in de Appstore te vinden,sommige gratis andere moet je voor betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ze kunnen zoveel
Maken hè!!
iPhone is geen virus programma nodig.
imruben
11 jaar geleden
Bij iOS is geen scanner nodig. Elke app bevindt zich in een 'sandbox' zodat deze geen schade of wat dan ook kan aanrichten in de rest van het systeem. Een scanner kan dus ook niet scannen omdat deze ook in zo'n 'sandbox' zit