Hoe kan ik een verbinding via een openbaar Wifi beveiligen?

Momenteel heb ik thuis even geen internet (dankjewel KPN). Ik kan echter gebruik maken van het openbare Wifi netwerk in de stad. Hoe kan ik mijn verbinding beveiligen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Niet, draadloze openbare wifi-netwerken zijn per definitie onveilig.

Je zou de data kunnen afschermen middels een VPN-verbinding, maar als het je nou alleen gaat omdat je tijdelijk geen internet hebt op je eigen wifi-netwerk zou ik zeggen: schakel wifi uit en gebruik je mobiele data-verbinding. Voor de prijs hoef je dat tegenwoordig niet meer te laten.