Wat kun je doen bij whatsappfraude als er nog niet om geld gevraagd is?

Mijn vrouw kreeg een app met 'hoi mam, mijn telefoon is kapot en ik heb een vervangende. Hoe is t met je'? Overduidelijk whatsapp fraude, want we hebben helemaal geen kinderen. Nu heb ik het nr waarmee de app gestuurd is inmiddels 70x gebeld (zonder nummerherkenning), maar wil ook graag aangifte doen om dit nummer uit de lucht te halen en anderen voor dit soort onkruid te beschermen. Online aangifte doen kan pas als er geld is gevraagd, dat is nog niet aan de orde maar gaat waarschijnlijk wel gebeuren. Wat kun je nog meer doen om dit rotvolk dwars te zitten?

LeonardN
3 jaar geleden
Ik denk dat je eerst het spel mee moet spelen.
"Hoi (meisjesnaam), wat vervelend, kon je die wel betalen dan, nu je het niet zo breed hebt?
paulus811
3 jaar geleden
Had ik graag gedaan, maar er wordt niet meer gereageerd. Heb inmiddels 150x gebeld, uiteraard wordt er niet opgenomen. Diegene snapt inmiddels wel dat deze poging geen geld gaat opleveren.
Amadea
3 jaar geleden
Zie hier eens, het gebeurt dit coronajaar nog veel vaker en helaas trappen er ook mensen in: https://www.maxmeldpunt.nl/oplichting/video-elles-wordt-bijna-opgelicht-via-whatsapp/
HeerVoldemort
3 jaar geleden
LOL "ik heb inmiddels 150x gebeld."
Kostelijk!

Antwoorden (1)

Je kan dan het nummer bij Whatsapp rapporteren. Zie het kopje Rapporteren in bron. Whatsapp kan dan het nummer blokkeren, zodat ze niet anderen lastig kunnen vallen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
paulus811
3 jaar geleden
Heel goed! Daar had ik nog niet gekeken, ga ik meteen regelen. Tnx +
paulus811
3 jaar geleden
Sorry duim omhoog werkt niet meer op GV, dan maar virtueel :-)