Hoe kan ik fraude emails van ICS en diverse banken stoppen?

Ik krijg regelmatig mails en open ze ook is dat ook schadelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
In ek geval niet openen, dan weten ze dat je email adres bestaat en krijg je er meer.
En als je bijlages opent, krijg je ook nog een virus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
*is de kans groot dat je een virus krijgt.

Het beste antwoord

Schadelijk? Niet bepaald. Je hebt waarschijnlijk ergens een email van jezelf achtergelaten op en website of iets dergelijks. Je hebt dit hoogst waarschijnlijk niet express gedaan, maar diegene die achter de schermen zitten van zo'n 'scam' weten dit goed achter te houden, zodat je niet precies weet hoe ze aan jouw email komen.

Zolang jij niet op de links klikt die in de email staan is er niets aan de hand. Als je wel ingaat op de emails, en je laat zoals ze willen inderdaad je bankgegevens achter is het dus WEL schadelijk.

Het stoppen is niet eenvoudig, omdat je niet weet hoe het is veroorzaakt. Je zou alle emails als spam kunnen opgeven, zodat je van dat specifieke email adres geen last meer hebt. Maar, diegene die jou email dus heeft, zal deze hoe dan ook doorverkopen, zodat jij binnen de korst mogelijke tijd weer een ander mailtje zult ontvangen.

Mijn tip, reageer er dus niet op.

Ik hoop dat je der wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je bij je provider (via webmail) of bij g-mail inlogt kun je aangeven dat je bepaalde mail spam vindt. Ze worden dan automatisch uit je inbox gehaald en in de spamfolder gezet en na 30 dagen verwijderd. Als je bv Thunderbird op je pc zet en daarmee de mail van outlook, je provider en/of g-mail ophaalt zie je de gewraakte mail van een bepaalde afzender nooit meer. Als ik in Thunderbird nieuwe afzenders zie met spam, log ik eenmalig via de browser in, duid de mail als spam aan en ik zie ze in het vervolg nooit meer.