bevat minecraft virussen???

ik heb drm steeds ruzie met me ouders :-(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het bevat geen virussen maar alleen irritante groene poppetjes die je pakken in dit spel! waardoor je dood gaat maar is dat een virus??? help me

Het beste antwoord

Neen, in principe zit er in de officiele game geen virus.
Als je hem op de officiele site zal downloaden is het niet eens mogelijk om er een virus van te krijgen.
Het is echter wel mogelijk een virus te krijgen als je Minecraft illegaal zal downloaden, deze bestanden kunnen bewerkt zijn, en grapjurken zullen er dan wel eens een virus aan toe kunnen voegen.
Bovendien zal een goede virusscanner altijd wel het virus (trojan-horse, wat dan ook) herkennen, en dus van vooraf waarschuwen en het bestand blokkeren, dan zul je gewoon weer een ander bestand moeten zoeken.
Als hij tijdens de download niets gevonden heeft moet je hem altijd nog een keer de computer laten scannen voor de zekerheid natuurlijk.

Ik hoop dat je ouders het goedkeuren!
Legaal = altijd goed
Illegaal = goed opletten, voortijdig het virus ontdekken, en zodra je iets vreemds merkt aan je pc iemand erbij halen die er verstand van heeft!

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog wat extra informatie (al is het hierboven deels genoemd)

Legaal:
Multiplayer maps downloaden van de officiele Minecraft is veilig.
Ook alle andere extra's zullen veilig zijn.

Illegaal:
Links van upload site's (dus niet van Minecraft) kunnen ook weer virussen bevatten.

Vertel je ouders maar: legaal zal geen gevaar zijn, zo niet denk ik dat je er zeker juridische stappen over kunt nemen.
Maar zover zal het 99,9% zeker nooit komen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee. Als je het van de officiele website hebt zitten er in minecraft geen virussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe niet behalve als je landjes van internet gaat downloaden.
Je moet ook uitkijken voor multiplayer servers daar wil ook nog wel is een virusje in zitten.
Als je de officiële servers gebruikt zal dit niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ ter bevestiging, ik speel het ook.
De game zelf bevat geen virussen. Het kan echter wel dat je virussen binnenkrijgt als je dingen van internet download voor Minecraft, als ze van een ‘onveilige’ site af komen. Dat is de reden dat je altijd eerst moet checken of een site veilig is om dingen van te downloaden.
Als je verder geen dingen van internet download is Minecraft dus helemaal veilig!