Mag je website databses proberen te hacken zonder kwade bedoelingen?

Ik ben een ict'er en wil websites helpen met het vinden van lekken in hun website, zodat als er een kwaad willend persoon bij hun binnen probeert te dringen hij niet makkelijk hun gegevens kan stelen. Als ik dan binnen kan komen in een database moet ik het melden, maar niet iedereen is hier blij mee om het te weten en sommige zullen juridische stappen ondernemen. Wat is het beste voor mij om te doen? Moet ik mijn moraal achterna gaan en het gewoon melden (zo ja, wat zijn de juridische consequenties hier voor?) of moet ik niets doen en de websites onveilig laten zoals hij is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag gewoon van tevoren of je het mag proberen! En vraag een vergoeding als je een lek vindt! Kan misschien een leuke verdienste worden voor je.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thnx voor de reactie! =)

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet...Deze "White hats" zijn natuurlijk ook gewoon strafbaar...
Zie het alsof je een deur van een auto probeert open te maken met zelf gemaakte sleutels, en dan zegt: Nee hoor ik steel 'm niet wil alleen maar kijken of ik de deur kan openmaken... En het feit dat je deze vraag hier plaatst zegt eigenlijk alles....want een echte white hat of black hat zal nooit z'n bedoelingen publiceren...mede omdat het strafbaar is maar vooral "Less is more"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de info ;)