Hoe krijg ik bestanden terug na het coinvault virus?

Het virus is weg. Helaas zijn er nog bestanden (fotos, xls en word bestanden) onleesbaar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Als je met de rechtermuisknop op een bestand klikt en dan eigenschappen kiest: zie je dan iets bij "Vorige versies"? http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/coinvault-ransomware-information#shadow

Antwoorden (1)

Door je backup terug te zetten.

Toegevoegd na 14 minuten:
Of een herstelpunt terug halen. Voor beide moet je uiteraard van te voren maatregelen hebben genomen. Coinvault is een hardnekkig virus, die bestanden incrypt. Er is geen goede software om dit de dekcrypten.
Als je geen backup of herstelpunt hebt, is het uithuilen en opnieuw beginnen, helaas. Geld overmaken zou ik niet doen, er wordt echt niets voor je gedaan om je bestanden te herstellen.