Hoe krijg ik bestanden met alleen maar vreemde tekens in de naam weg van mijn usb-stick?

Op mijn usb-stick staan in één map bestanden en mappen met namen met alleen maar vreemde tekens erin; ik krijg ze niet verwijderd en mijn virusscanner en malwarebytes vinden niets. De mappen die al in die ene map stonden, staan er nog wel.
Zie ook de bijlage.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als ik mijn vraag bekijk, zie ik geen afbeelding; het is een klein png-bestand, dus dat begrijp ik niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14K

Antwoorden (2)

Een manier die misschien nogal "bot" is, maar die waarschijnlijk prima werkt: verplaats eerst alle normale bestanden die je wilt bewaren van je USB-staaf naar je computer. Formatteer vervolgens de USB-staaf. Die zal nu helemaal leeg zijn.

Nu verplaats je de bewaarde bestanden terug van de harde schijf van de computer naar de USB-staaf, en je hebt je doel bereikt.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik ben op dit moment aan het proberen met chkdsk fouten te repareren en dat duurt nogal lang, dus ik ga er morgen mee aan de gang.
Toevallig heb ik afgelopen week mijn usb-stick in zijn geheel naar twee laptops gekopieerd, dus de schade zal niet groot zijn; opnieuw formatteren zal een goede oplossing zijn, al vraag ik me af waar de fout vandaan komt. Ik verwijder de usb-stick namelijk altijd via "hardware veilig verwijderen".
Het lijkt er op dat er één of meer bestanden corrupt zijn geraakt. Wellicht door niet zorgvuldig eerst de USB-stick 'uit te werpen' voordat hij verwijderd werd.

De meest eenvoudige manier om dat te verhelpen is ze gewoon te verwijderen. Maar ik begrijp dat dat niet werkt. De volgende optie is de bestanden te openen met kladblok en dan te wijzigen en weer op te slaan. Vervolgens opnieuw proberen de bestanden te verwijderen.

Werkt dat óók niet dan kun je het best alle goede bestanden even naar de HD kopiëren en de stick formatteren. Vervolgens zet je de bestanden weer terug.

Werkt zelfs dat niet, dan is je stick waarschijnlijk fysiek beschadigd en kun je hem beter weggooien of alleen gebruiken voor niet-kritische bestanden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie; een usb-stick zomaar uit een computer trekken doe ik overigens nooit. Zie ook mijn reactie op het antwoord hierboven. Ik ga er morgen mee aan de slag.
Het blijft voor mij vreemd dat het maar in één map gebeurd is en dat de andere mappen en bestanden er nog gewoon in staan.
Ik zie nog steeds mijn eigen afbeelding niet, maar op http://forum.fok.nl/topic/1949822 staan screenshots van (ongeveer) hetzelfde probleem.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Die screenshots duiden op wat ik al dacht: de data is corrupt geraakt. Dat kan vele oorzaken hebben. Van softwareproblemen tot een fysiek defect van de stick.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt mee te vallen; na het draaien van chkdsk bleven er nog maar twee ongewenste bestanden over; ik heb de rest van mijn usb-stick gekopieerd naar een laptop, de usb-stick geformatteerd en daarna alles weer teruggezet. Het lijkt goed gegaan te zijn. Nogmaals bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat mij ook opviel: de datums van de ongewenste bestanden liepen uiteen van ergens in 1980 tot ergens in 2107.