hotmail verstuurt spam naar mijn adresboek, is er een goede oplossing voor?

het gaat volgens mij volledig via de webmail, want op mijn computer met outlook zitten prima spamfilters

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Scan je pc met een programma als spybot en verander je wachtwoord van je hotmail.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt duidelijk spyware op je computer staan. Dat kan je het beste verwijderen met SuperAntiSpyware (pretentieuze naam, maar zo heet het echt en het doet z'n naam eer aan).
Bescherm daarna je PC met een goed antivirus en anti-spyware programma (bijvoorbeeld Avira). En zorg voor een goede firewall. Die van PC tools bijvoorbeeld.
Programma's als WinPatrol en ThreatFire bieden extra bescherming maar zijn iets moeilijker in gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Je hebt duidelijk spyware op je computer staan"
Dat hoeft ABSOLUUT niet 't geval te zijn.
Op je PC met die Outlook komt de spam evengoed binnen! Alleen daar wordt 't netjes verwijderd of in een map 'Ongewenste items' neergezet of zoiets.
Wat jij nu verder ook op je PC doet, heeft geen invloed meer op die spamcriminelen die jouw mailadres al hebben(!) en je nu bestoken met spam. Het enige verschil is dus een spamfilter die jouw spam op de ene manier van email binnenhalen wel filtert en op de andere manier van binnenhalen niet.

Om je mail al te filteren voordat het op je PC kan binnenkomen, zal je bijv. een (betaald) spamfilter bij je provider kunnen nemen.

In elk geval: op je Outlook-PC komt precies dezelde spammail binnen, alleen wordt 't daar niet aan jouw voorgeschoteld maar verwijderd of in een map met spam gezet.