hoe krijg ik dit virus? weg

is een paar dagen geleden begonnen, met heel veel pop ups? als ik op een link klik krijg ik te zien dat ik java moet downloaden. Mijn AVG krijgt het niet weg.
Ik zie ook heel veel woorden onderstreept als ik bijvoorbeeld de krant lees, en dan moet ik daar echt niet op klikken denk ik.
Heb updates gedaan voor alles, duurde ook vreselijk lang.
Naar een site kan ik niet, door alle site's die zich blijven openen.
Dit doe ik op een andere pc, omdat ik daar helemaal moedeloos van wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, als ik start met internet zie ik een grote bladzijde met allemaal naakte dames

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Er zit dus duidelijk een virus op uw pc. U kunt een andere virusscanner testen die misschien dit virus wel kan zien, bijvoorbeeld:

Malwarebytes Anti Malware
Kaspersky antivirus
Bitdefender
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Download even combofix, deze kun je dan op je geinfecteerde pc uitvoeren. Dit zal hoogstwaarschijnlijk voldoende zijn. Anders kun je voor de zekerheid even Malwarebytes Anti Malware ook nog laten scannen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je kunt kijken tussen al je progamma's en daar kan eentje bij zijn gekomen *zie reactie amadea*.
Daarna kun je avast virus downloaden die werkt heel goed je kunt de gratis versie downloaden en vervolgens je systeem scannen ,en als daar inderdaad een virus tussen staat kun je verplaatsen naar de kluis of gelijk verwijderen.
Daarna kun je firefox downloaden en krijg je er een internet scanner bij die jou ook waarschuwt of je virussen hebt op het internet.
Als dit allemaal niet werkt kun je iemand vragen die veel verstand heeft van computers en als je z'n iemand niet kent zou iemand moeten huren.

succes! ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Aangezien AVG het niet kan verwijderen zal het geen virus betreffen, maar malware.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
avast antivirus bekijkt niet alleen virussen blijkbaar zie mijn 1e vraag
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik bedoel een van mijn vragen haha
Amadea
9 jaar geleden
Blijkbaar begrijp je het nog niet. AVG en Avast beschermen tegen virussen, maar niet tegen malware. Er moet antimalware geïnstalleerd worden.