Waarom word mijn webbrowser geopend met reclame?

Mijn webbrowser word geopend om ongeveer 30 minuten. Dat is alleen als ik mijn muis niet beweeg. De website word geblokkeerd en het alleen maar reclame!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Hopelijk is het opgelost na het draaien van AdwCleaner:
Dit programma is vooral ontwikkeld voor het verwijderen van advertentie-malware.

AdwCleaner oftewel voluit Adware Cleaner is een gratis programma waarmee u op eenvoudige wijze allerlei ongewenste toolbars, browserextensies, browser hijackers kunt verwijderen van uw computer. Tegenwoordig is steeds meer gratis te downloaden software gecombineerd met gesponsorde (extra) software via een zogenaamde wrapper of downloader wat optioneel al dan niet geheel ongevraagd zonder uw toestemming op uw computer wordt geïnstalleerd.

Dergelijke software kan dan ook geclassificeerd worden als PUPs wat een afkorting is voor Potentially Unwanted Programs en letterlijk vertaald dus gewoonweg potentieel ongewenste programma’s betreffen. En dit soort software wilt u natuurlijk liever niet op uw computer, u heeft er immers ook vaak niet om gevraagd dat er allerlei extra software, al dan niet adware of spyware en andere dubieuze programma’s op uw computer worden geïnstalleerd.

In de meeste gevallen gaat het om een toolbar, of een stukje software wat uw startpagina en zoekmachine van uw browser wijzigt, maar ook browserexetensies zoals plug-ins en add-ons voor Firefox en Google Chrome kunnen zich ongevraagd op uw computer nestelen, en de instellingen van uw gebruikte browser aanpassen waardoor u bijvoorbeeld continu tijdens het surfen allerlei onderstreepte links in teksten te zien krijgt die linken naar gesponsorde links. Maar ook reclame pop-ups of ongewenste advertenties die worden weergegeven op websites kunnen de oorzaak zijn van dergelijke.
SimonV