Kan er een website in de geschiedenis staan die niet opgezocht zijn door de eigenaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.5K
Poet
9 jaar geleden
Waarschijnlijk komt dit door huisgenoten
Poet
9 jaar geleden
Of toch de eigenaar zelf...
Poet
9 jaar geleden
Zulk geheugenverlies treedt meestal op bij bedenkelijke sites ;-)

Antwoorden (3)

Jazeker, popups openen zelf en hebben ook een webadres. Ook worden soms doorverwijzingen gedaan, click op een plaatje en de server waarop deze staat kan een totaal ander adres hebben dan de text waar deze tussen stond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja en nee.

Er kunnen altijd bij het openen van een website verschillende ''pop-ups'' komen. Deze kunnen/zullen worden toegevoegd aan de geschiedenis. Je hebt dus zelf de website niet ''bezocht''... Maar kon deze wel zien (of werd gelijk geblokkeerd).

Er zullen ongetwijfeld ook virussen zijn die de geschiedenis ''manipuleren''. Echter zal dit bijna nooit voorkomen.

ps: Bij geschiedenis kan je in sommige browsers ook terugkijken op welke datum en tijdstip deze is bezocht. Dit kan ook handige informatie geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een website kan alleen in de geschiedenis van het gebruik van een computer komen te staan wanneer iemand die site aangeklikt heeft. Dat hoeft niet de eigenaar van de computer te zijn, vooral niet als die persoon de toegang tot zijn of haar computer niet met een wachtwoord beveiligd heeft. Maar het zou in principe ook gebeurd kunnen zijn tijdens bijvoorbeeld een toiletbezoek zonder het scherm eerst te hebben geblokkeerd, waardoor een huisgenoot snel even die website aangeklikt kan hebben.
Amadea