Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit een hack poging op mijn server?

Ik zit de error logs te lezen van mijn apache2 server. (Zie de bijgevoegde foto van error log)
Het lijkt erop dat een bepaald ip adres (die ik niet ben) iets probeert met php. Is dit een hack poging? Moet ik maatregelen nemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
788

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is op z'n minst een scan om te kijken of je zwakheden hebt in je server; als die gevonden worden dan zou men een echte hackpoging kunnen wagen. Lees ook http://www.securityweek.com/hacked-mit-server-used-stage-attacks-scan-vulnerabilities
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt, ik neem maatregelen!

Andere antwoorden (1)

Nee, een hacker laat niet dit soort sporen achter... wellicht probeert iemand je site te inventariseren á la Webreaper. De maatregelen die je kunt nemen is je PHP en Apache up-to-date te houden, en alles eigenlijk wat je naar buiten toe host...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Een programma als Webreaper loopt de boom van de pagina's en verwijzingen naar content (afbeeldingen etc) af en zal niet zomaar lukraak naar veel verschillende versies van de php admin panel zoeken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding