Waarom geeft Windows een waarschuwing en blokkeert zip bestanden?

Hallo mensen.
Als ik bij mijn grootvader op zijn Windows 7 computer een zip bestand
probeer te openen dan krijgen we een rare melding en we kunnen het dus niet extracten en je kan het alleen openen door op openen te drukken dubbel klikken werkt niet!

Om het wat duidelijker te maken zijn hier de screenshots/Uitleg bij foto's:

Zie meer screens dan de foto's mij toegelaten hebben dus voor compleet plaatje zie links.

1.Download van chrome (alles normaal)
http://gyazo.com/fa3afb79cb58560a2fe53bf05dd506fd
2. via chrome geopend ziet er normaal uit.
http://gyazo.com/f1a558e32d6bc15bf6fb58f86dfa7f6a
3.We proberen de bestanden te ontzippen (slepen naar een andere folder) krijgen we dit?!?!
http://gyazo.com/a86167b6501074d7d627e765949e8efa
4.En opennen kan alleen met op openen drukken niet dubble klikken! http://gyazo.com/744e732db7f6293fcacf2dee13cbd0c6

Hij heeft Esset als beveiligingssoftware en ik ben daar ook geen fan van maar daar ligt het zeker niet aan.

Dus kunnen jullie mij helpen?

Toegevoegd na 1 uur:
De firewall uitzetten lijkt mij geen veilig idee andere opties?

Toegevoegd na 3 uur:
Wij hebben esset geprobeerd uittezetten maar geen suc6!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens om windows-firewall uit te zetten. Dit helpt vaak al, anders zul je een stapje verder moeten gaan.
SimonV
9 jaar geleden
Wellicht helpt TIJDELIJK Esset uitzetten om even te unzippen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je moet wel winrar hebben
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@helpme2014: .zip-bestanden kun je standaard met Windows Verkenner openen, door er dubbel op te klikken. WinRar kan .zip-bestanden inderdaad ook openen, maar het wordt vooral gebruikt om gecomprimeerde mappen te openen die je niet met Verkenner kunt openen. Overigens zijn er nog een grote groep andere software die hetzelfde kunnen doen: PeaZip, 7Zip, WinRar, WinZip, en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

Antwoorden (1)

Eerst en vooral: die eset is een van de slechtst scorende antimalwaretoepassingen, tis maar dat je het weet...

Dan:

2 mogelijkheden:

1. Het zijn echt schadelijke bestanden die zich proberen voordoen als jpg-bestanden.

of:

2. De bestanden komen in een beter beveiligde locatie terecht. Sla het zip-bestand eens eerst op alvorens het te openen op bijvoorbeeld het bureaublad. Als dat niet lukt, probeer het zip-bestand dan eens met een andere archiver te openen. Zoals 7zip.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik persoonlijk haat esset maar mijn opa heeft nog een abonoment staan dus als die afelopen is ga ik alles eraan doen om de abonoment niet te laaten verlengen door hem
en de beatanden zijn niet schadelijk want het zijn foto's via onedrive die door ons zijn gemaakt en ik heb ze gescaned op mijn pc en niks aan de hand.
en ik heb de zip map op de desktop probeeren te legen dat werkte niet en ik heb het met winrar proberen te oppenen dat lukte ook niet ik kan het gewoon niet ontzippen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou ik om te beginnen de pc eens grondig scannen op malware. Desnoods vanaf een opstartbaar medium. En liefst met (een gratis versie van) een betrouwbare antimalwaretoepassing.