Hoe weet ik of een site geen scam is?

Ik ben op het www op zoek gegaan naar een bedrijf dat (goedkoop) emblemen kan maken. Ik kreeg de tip te zoeken naar bedrijven in china, omdat die erg goedkoop kunnen maken en leveren. Uiteindelijk een site gevonden, (youpatches.com). Ook contact gehad via mail en lijkt allemaal professioneel en "echt". Betaling moet wel vooraf via paypal maar ook dat is redelijk en begrijpelijk. Echter nu werd ik vandaag gewaarschuwd door iemand die vertelde dat er heel veel "scam sites" (met name in china en amerika) bestaan, die zich dus inderdaad met hun website voordoen als echt bedrijf, maar je uiteindelijk alleen maar laten betalen en oplichten. Vraag is nu heeft iemand een tip(s) o.i.d zodat ik wat meer onderzoek kan doen naar dit bedrijf/deze site voordat ik een daadwerkelijke betaling doe?
Zoals gezegd site is youpatches.com
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Even het bedrijf opzoeken met een extra woord wat verplicht moet voorkomen bij de naam.
Hier bv met '+ scam'
https://www.google.nl/#q=youpatches.com+%2Bscam
Geen resultaten. Dat is dus goed.
Uitgangspunt is dat wanneer het oplichters zouden zijn dit wel op diverse fora gemeld zou zijn.
Tenzij je het eerste slachtoffer bent natuurlijk :-)