Heb ik een virus op mijn iPhone?

‘Ik heb op mijn iPhone 5 opeens een app met als plaatje de T van Telegraaf en een klein rood stipje in de hoek. Ik heb deze nooit gedownload , en ik kan de app niet openen of verwijderen. Is dit een virus? En zo ja, hoe krijg ik dit weg!??’

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe bedoel je je kunt hem niet verwijderen? Op welke manier heb je dit geprobeerd? Ik denk dat je gewoon een bookmark van de Telegraaf hebt opgeslagen op je home screen. Vinger ingedrukt houden op de app, totdat alle apps gaan trillen, en op het kruisje drukken om hem weg te gooien.

Antwoorden (3)

Scan eerst je telefoon op virussen meestal halen die app stores dat geintje uit. als het een virus is ga je naar je app overzicht zoek je die app op, klik je erop en klik dan op verwijderen, scan daarna je telefoon opnieuw en als het goed is is het weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!
Hoihoi
1. Vaak betekent rood bolletje in hoek nieuwe app of push bericht
2.heb je al geprobeerd telefoon twee keer opnieuw op te starten
3.en al geprobeerd de app te verwijderen via instellingen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het rode bolletje zat rechts onder in de hoek en helemaal op het icoontje zegmaar, het was niet een rondje van een push bericht zegmaar, maar ik heb me telefoon een par keer opnieuw opgestart en het is nu weg!
Een virus op een iPhone is niet mogelijk, mits er geen jailbreak op is uitgevoerd. Is dit wel het geval, dan zal je je telefoon opnieuw moeten instellen. Heb je geen jailbreak, zet je dan je telefoon aan en uit. Probeer dan de app te verwijderen. Kijk anders ook bij Instellingen>Algemeen>Gebruik en zoek in de lijst naar de app die je wilt verwijderen. Tik erop en scroll omlaag. Hier vind je een knop met verwijderen. Voeg eventueel nog een foto van de app toe aan je vraag.