Hoe voordelig is aanschaffen van norton internet security 2012?

Aangezien dat er gratis beveiliging programma's zoals AVG en windows firewall bestaan is je computer hier mee genoeg beveiligd(tegen hacker) om online winkelen en bankieren of heb je toch zo een inter security programma (norton)nodig,hoe verstandig is aanschaffen van zo een programma?

Toegevoegd na 1 dag:
Trouwens heeft norton ook nadelen?

Het beste antwoord

Ik zelf gebruik ook de gratis scanner van AVG, ik ben hier zelf tevreden over. En we blijven toch nederlanders, veel voor weinig of gratis:). De scanner van norton zal waarschijnlijk wat meer opties hebben zoals een goede back-up en wat meer up-to-date maar vind het persoonlijk onzin. Zorg er voor dat je verschillende wachtwoorden hebt en maak het niet te makkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

totaal niet,
gratis is meer als voldoende en ik erger me juist dood aan Norton met hun agressieve verkoop trucs je verspilt er alleen geld aan
en dat jaarlijks voor een service die de moeite niet waard is
ben je een bedrijf met server park en veel pc ok
mar de simpele consument heeft meer dan genoeg aan gratis microsoft security essentials
aangezien deze virus scanner van microsoft zelf is hebben die een reputatie op te houden
capthavoc
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Een test waarin Essentials goed scoort, heb ik nog nooit gezien. Wel lees je regelmatig berichten over bugs in het programma. Zoals dit recente bericht:
http://www.zdnet.be/news/136433/microsoft-ziet-google-als-malware/
beste,
ik heb norton en ben een echte Nederlander, en ben er heel positief over, het is een van de beste, na kasperky (wat ik niet snap, maat dat is niet belangrijk), antivirus/internetsecurity progamma's ooit. Met avg heb ik geen leuke ervaringen en om nou steeds opnieuw te gaan zoeken naar nieuwe gratis software, nee dank je. Het is ook belangrijk om te hebben, zorgt voor updates en neemt weinig ram geheugen in, bovendien zijn er veel extra functies voor een beveiliging en je kunt zelf kiezen of ze aan of uit moeten en er is gewoon veel meer dan een gratis antivirus. Bovendien is het niet zo duur hoor, en ik heb liever een veilige pc dan meer centjes in mijn zak.

Toegevoegd na 1 minuut:
je kunt ook een back-up maken en is beter dan M.S.E. van microsoft, heb ik zelf ook gehad, alleen maar problems gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De firewall van windows is dik in orde en met de gratis scanner van bijv. panda cloud of avast ben je prima beveiligd!