Website maken met leerdoeleinden, legaal?

Is het legaal als ik een website maak voor leerdoeleinden om de beveiling van verschillende pasjes van verschillende instanties (o.a scholen, fitnesscentra etc.) te omzeilen als ik dit nadrukkelijk vermeld. In principe hetzelfde principe als het kraken van de beveiliging van de Ov. Chipkaart. Ik laat alleen zien DAT het kan, en vermeld nadrukkelijk dat als het daadwerkelijk gedaan wordt, dit strafbaar is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet toegestaan om iemand te helpen met het verrichten van criminele activiteiten.
Wat wel kan is bijvoorbeeld vertellen hoe je zelf pasjes kunt maken en programmeren. Ook kun je laten zien hoe de pasjes uit te lezen zijn.
Het is niet toegestaan om te vertellen hoe je pasjes kunt maken om in gebouwen te kunnen komen.
Dat is eigenlijk het vertellen van hoe je een sleutel na kan laten maken maar dan specifiek voor dat gebouw.
Het is eigenlijk een soort van inbraak en iemand uitleggen hoe dat te doen.

Antwoorden (2)

Zolang je niet EXACT verteld hoe het moet dan is het toegestaan. Zodra je links gaat plaatsen waar je bepaalde apparatuur of software moet aanschaffen en hoe je de boel samen laat werken ben je wel in overtreding.
Je moet je dan weer af vragen wat de waarde is van hetgeen je gaat brengen aan informatie, want je kan natuurlijk op die manier ook een verhaal hebben verzonnen.
Je mag wel laten zien hoe een slot werkt en hoe je deze open kan krijgen, maar gesponsorde links naar gereedschap mag dan weer niet.

Ik zou me er verre van houden, want ze kunnen ook bij jou thuis verhaal komen halen omdat je de verdenking over je hebt dat je dit soort dingen ook daadwerkelijk in de praktijk uitvoert. Een bezoek van de FIOD of AIVD sluit ik dan ook niet uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet toegestaan om iemand te helpen met het verrichten van criminele activiteiten.
Wat wel kan is bijvoorbeeld vertellen hoe je zelf pasjes kunt maken en programmeren. Ook kun je laten zien hoe de pasjes uit te lezen zijn.
Het is niet toegestaan om te vertellen hoe je pasjes kunt maken om in gebouwen te kunnen komen.
Dat is eigenlijk het vertellen van hoe je een sleutel na kan laten maken maar dan specifiek voor dat gebouw.
Het is eigenlijk een soort van inbraak en iemand uitleggen hoe dat te doen.