Niemand kan dat ook niet met jailbreak dat is alleen mogelijk bij de NSA
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Met jailbreak maak je het mogelijk om ook software uit andere ONGECONTROLEERDE bronnen te installeren.
Als de jailbreak zelf al niet een paar extraatjes heeft geïnstalleerd dan loop je het extra risico wel wanneer je software uit de donkere hoeken en gaten van het internet gaat installeren. Jailbreaken is het slechten van de belangrijkste verdedigingsmuur tegen virussen en malware die Apple heeft en dus zeker niet ongevaarlijk !!!

Andere antwoorden (1)

Alleen als je onveilige software installeert, en dat kan alleen als je hem jailbreakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Sorry hoor, maar ik vindt je antwoord iets te stellig. Er is al eerder malware gevonden op iOS.
http://www.theguardian.com/technology/appsblog/2013/aug/19/ios-malware-apple-iphone-ipad-jekyll Dat het niet KAN is dus niet waar !!! Wel is het waar dat Apple er tot nu toe aardig in slaagt zijn beveiliging op orde te houden, al bewijzen alle jailbreaks telkens opnieuw dat ook Apple niet perfect is. Overigens zijn we het eens dat het jailbreaken het risico op ongewenste software enorm verhoogd !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag is of ze via een virus je webcam kunnen kraken. Het antwoord is nee, want er zijn geen virussen op iOS. Malware wel. Het verschil is dat een virus zich zelfstandig, onafhankelijk van de gebruiker kan verspreiden. Dat kan niet, want de App Store is nodig (op initiatief van de gebruiker) om software te installeren op een volgend iOS apparaat. Dit verandert wanneer je een jailbreak doet. Wat dat betreft vind ik de Jailbreak community juist een goed bewijs voor hoe effectief een walled garden is in het beschermen van de gebruiker. Dat crackers erin slagen om een Jailbreak te bouwen is een ander verhaal, namelijk dat bewijst dat Apple niet perfect is in het afsluiten van hun operating systems tegen fysieke pogingen tot het installeren van niet-goedgekeurde software.