Hoe kan je de beveiliging van apple op oa gedownloade bestanden uitzetten?

Mijn MBP vroeg of ik dit bestand vertrouwde, en ik drukte per ongeluk op nee, maar ik moet het bestand toch openen, hoe kan ik die beveiliging op dat bestand deblokkeren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je een anti-virusprogramma geïnstalleerd of maak je enkel gebruik van de Firewall in je systeemvoorkeuren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen van beide

Antwoorden (1)

In de Systeemvoorkeuren ga je naar 'Beveiliging en privacy' en klik je op 'Firewall' (zie afbeelding 1). Daarna klik je het slotje onder links open (paswoord beheerder vereist).
Nu kan je de instellingen van programma's in de Firewall veranderen zie afbeelding 2).

In 'Beveiliging en privacy' kan je ook op 'Algemeen' klikken. Daar kan je wijzigen van welke oorsprong de programma's moeten zijn om te kunnen worden gebruikt:
- van Mac App Store
- van Mac App Store en ontwikkelaars waarvan de identiteit bekend is
- van elke willekeurige bron
Klik aan wat voor jou van toepassing is.

Een van beide werkwijzen moet in principe de oplossing zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel!!! Het is gelukt :)