Hoe kan ik de malware nationzoom (.com) verwijderen (Windows 8)?

Nationzoom.com neemt o.a. je browser over. Deze software is na downloaden van freeware geinstalleerd op mijn laptop, ondanks dat ik de nieuwste Norton anti-virus heb draaien (gekochte versie). Norton ziet deze malware / virus gewoon niet. Ik heb elke tip vanaf internet en Youtube-filmpjes hierover opgevolgd, zelfs Microsoft geraadpleegd, het met de app Regedit geprobeerd maar helaas dit alles zonder resultaat. Mijn laptop draait op Windows 8 / 64-bits / IE10. Ik sta nu op het punt een anti-spyware programma te kopen maar misschien kan het nog anders?

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik heb inmiddels ook de doellocatie (hyperlink) van de Explorer-icoon gewijzigd (ook die was vervangen door Nation Zoom) en nu lijkt het er op dat e.e.a toch weer normaal werkt. Regedit kan geen hits meer vinden op nationzoom.com en in de dieperliggende bestanden kom ik nationzoom niet meer tegen. Ik laat deze vraag toch even open staan voor tips en opmerkingen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Probeer het gratis programma AdwCleaner! Werkte bij me prima met een dergelijk marlware gerelateerd probleem in mijn browser.

Het programma starten en vervolgen scannen. Daarna kun je de malware verwijderen.
In de bron zit een link om het te downloaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je, ik ga gelijk even kijken of het iets is!