Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek een bekende site, zie het juiste adres in de zoekbalk, maar zie een andere site. Wat is dit en hoe los ik het op?

Ik kijk vaak op www.bnr.nl en dat gaat gewoon. Maar als ik dat adres nu intyp, of een link erheen aanklik, dan zie ik opeens een hele andere site. Zie afbeelding.

Het adres in de zoekbalk klopt gewoon. De tab heeft wel het gewone Bnr-logo maar daarnaast de naam van de verkeerde site.

Ik kan overigens wel gewoon direct naar onderdelen van de Bnr-site. Daar is niets geks aan de hand.

Picture for question
Amadea
10 jaar geleden
Heb je wel een virusscanner in gebruik?
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik denk dat een virus of trojaan of iets vergelijkbaars jouw C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts heeft aangepast. Log eens aan als beheerder en open dat bestand; dat kan gewoon met Kladblok. Kijk dan eens of je iets raars ziet. Of ga zelf experimenteren. Voeg aan het einde van dat bestand de volgende regel toe: 31.13.64.97 www.nu.nl Herstart je computer. Vanaf nu zul je niet meer naar nu.nl kunnen gaan. Als je dat toch probeert, kom je op Facebook uit. Ik denk dat bij jouw computer dezelfde truc is uitgehaald, maar dan met bnr.nl in plaats van met nu.nl .
Poet
10 jaar geleden
Stomme vraag maar kun je dan aanloggen als administrator in W8?
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat zal toch wel?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat je browser gekipnapped is door malware.
Je kunt dit waarschijnlijk oplossen door de computer te scannen met een speciale malware-scanner, genaamd AdwCleaner.

Je kunt hem gratis downloaden op http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Kopieer het gedownloade bestand naar je bureaublad en dubbelklik om te openen.
Het programma controleert je computer nu op hijackers en adware.
Nadat de controle is gedaan krijg je de mogelijkheid om de gevonden hijackers enz. te verwijderen.

Daarna moet je browser weer als vanouds werken.

Sukses.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

goede avond,

uw computer heeft zeer waarschijnlijk een virus op gelopen, dit zijn nare programma's die u computer kunnen beïnvloeden (vaak kunt uw dit niet merken)

wat kunt u doen??

u kunt proberen om uw eigen virusscanner er over heen te halen maar dit haalt denk ik niet uit.. u kunt het besten u computer even brengen naar u lokale computer / reparatie shop
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding