Kan je het programma Java aan- en uitzetten?

In de laatste Consumentenbond(november 2012) lees ik dat Java een makkelijke prooi is voor hackers en dat ze zo je hele computer kunnen overnemen; en dat je het dus beter maar helemaal kunt uitzetten.
Ik weet dat diverse theaters zoals het Concertgebouw Java gebruiken voor hun stoelenplan, zodat je bij boeking zelf je favoriete stoel kunt uitkiezen en reserveren.
Is het mogelijk Java uit te zetten en weer even aan doen als ik theaterkaartjes wil bestellen? Hoe doe ik dat dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb gevonden over java uitschakelen.

Firefox

1. Klik op oranje Firefox-knop linksboven

2. Ga naar Add-ons

3. Zoek naar Java add-ons van Oracle (of SUN) en zet ze uit

IE

1. Klik op ‘radertje’ (Tools) of druk op Alt+X

2. Manage add-ons

3. Toolbars and Extensions

4. Schakel Java add-ons van Oracle (of SUN) en zet ze uit

Chrome

Vanaf versie 11 blokkeert Chrome standaard Java en dien je dit per website toegang te verlenen. Tot er een patch is, dus maar even niets accepteren.

Toegevoegd na 57 seconden:
Ik heb iets gevonden over java uitschakelen. *
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is voor elke browser (waarschijnlijk) anders, maar voor Firefox moet je :

- ga naar Extra (boven in je werkbalk)
- kies voor Opties
- kies voor Inhoud

Daar zie je onder andere een hokje met 'java inschakelen'. Als je dat afvinkt, is Java uitgeschakeld. Je kunt het later naar believen weer aanzetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je Java geinstalleerd hebt ; als dat nog niet het geval is, moet je dat eerst doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rose
11 jaar geleden
Ik heb de indruk dat LGA JavaScript bedoelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het verschil ?
Ik heb toevallig van de week Java moeten installeren, en kwam daarbij die waarschuwing en deze aanbeveling tegen. Van Java zelf overigens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet nog steeds het verschil niet ; Java is Java.
Hier wordt ik ook niet wijzer van :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Java_%28programmeertaal%29#Java_en_JavaScriptIk weet wel dat ik, zoals gezegd, toevallig een paar dagen geleden die waarschuwing tegenkwam, en dat ging echt om Java. Dit werk http://www.java.com/nl/download/ , met dat koffiekopje.
Javascript download je pas als je iets met Javascript wilt programmeren volgens mij. Ik ga er dus vooralsnog vanuit dat hij Java bedoelt ,zoals je dat voor veel programma's (vooral spelletjes trouwens) op je computer moet hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd naar Rose's antwoord.....kan zomaar weer nieuwe perspectieven openen.
rose
11 jaar geleden
Je antwoord is prima, blijkt. JavaScript hoef je niet te downloaden, dat zit in alle browsers ingebakken. Java is een programmeertaal/omgeving, van de firma Sun. Je moet een virtuele machine op je computer hebben (dat kan op linux net zo goed als op windows) waarin een Java programma (een applet) kan worden uitgevoerd. Java is in de jaren negentig ontwikkeld als platformonafhankelijke programmeeromgeving, wat wil zeggen dat een Java programma net zo goed op unix als op windows draait. Vanwege de populariteit van Java besloot Netscape zijn versie van ECMA-script (want zo heet de JavaScript standaard officieel) Java-script (later JavaScript) te noemen. Dit word in webpagina's veel gebruikt om aan de client kant dynamische dingetjes met een HTML pagina te doen. Om licentieproblemen te vermijden noemde Microsoft zijn versie (die nogal afweek van die van Netscape) JScript. Nog altijd zijn er verschillen in de uitvoeringen van Javascript, zowel wat betreft de ondersteuning van de standaarden als ook aangaande de propriëtaire onderdelen. Je kunt JavaScript ook uitschakelen in je browser. Maar dan werkt het halve internet niet meer naar behoren...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:lol: Kijk, zo hebben we weer wat geleerd ;)
Alleen waar dat minnetje nou vandaan komt ???
rose
11 jaar geleden
Ik heb overigens nog even gekeken (op een PC waar ik nog FireFox op heb staan), maar op het door jou beschreven tabblad kan ik wel Javascript, maar niet Java uitschakelen. (FF 15.0.1). Java is een pluggin onder Firefox. Java uitschakelen kun je zoals onder de link beschreven:
https://support.mozilla.org/nl/kb/Java-applets%20uitschakelen
rose
11 jaar geleden
Van mij is het plusje, het minnetje is gewoon de weg kwijt...
rose
11 jaar geleden
Als je de link even in je antwoord opneemt is de zaak weer rond...