Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Als je een pseudoniem gebruikt en zo min mogelijk gegevens over jezelf openbaart dan is je deelname aan Goeie Vraag zeker wel anoniem. Het is aan te bevelen om als nickname niet een naam te kiezen die je bijvoorbeeld al op diverse fora gebruikt, want dan is er toch vrij gemakkelijk achter te komen wie je bent.

Toegevoegd na 3 uur:
Nu ik ontdek dat een nieuwe gebruiker een profielfoto bij z'n Goeie Vraag-account heeft staan die hij ook gebruikt bij zijn Twitteraccount dat op z'n eigen naam staat (en hij dus voor mij niet anoniem meer is) vul ik maar even mijn antwoord aan:
Gebruik een afbeelding die niet op internet met je eigen naam verbonden is, anders zijn jouw gegevens toch te achterhalen!

Toegevoegd na 4 uur:
En voor de volledigheid meld ik ook nog maar dat, indien je een zelfgemaakte foto of afbeelding bij een vraag of antwoord plaatst, je er eerst naar kijkt of er geen privégegevens achter dat plaatje verborgen zitten. Met een iPhone gemaakte foto's bijvoorbeeld geven namelijk de GPS-coördinaten van waar het gemaakt is, en zo is precies de locatie te achterhalen. Lees ook http://www.goeievraag.nl/vraag/sport-spel-recreatie/hobbys/fotografie/mensen-gv-geplaatste-foto-gegevens.440990
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Amadea kan het niet beter verwoorden dan dat het is! Je kunt via de site niet direct zoeken op iemands gegevens maar als je kijkt naar wie er antwoord geeft op welke vragen heb je een hele goede zoekrichting op zoekmachines, anoniem is onmogelijk in 2013 voor de "normale gebruiker", indien je voor meerdere sites anoniem wilt zijn of blijven dan is "precies" wat Amadea zegt feitelijk waar. Als somesunnyd bijvoorbeeld ook voorkomt op Facebook of andere social media, kan je hier wellicht anoniem zijn maar betekent niet dat je niet te vinden bent op andere sites, Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding