Is het veilig om een keepass-file op Google drive te zetten?

Kunnen Google en derden de wachtwoorden niet achterhalen?

1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe is het veilig (het is immers versleuteld). Kies wel een veilig master-password

Antwoorden (2)

In de Keepass-file zitten je wachtwoorden versleuteld opgeslagen. Het is veiliger om het bestand op een usb stick te zetten en in een kluis te leggen, dan in Google Drive te zetten. Maar de kans dat iemand het bestand te pakken krijgt, is nogsteeds klein.
Als iemand het bestand toch te pakken krijgt, is het nogsteeds praktisch onmogelijk om het te openen zonder het master-password. Maar in theorie kan het.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben het eens met het antwoord van mijn voorganger, Echter als je een Winrar Of Winzip bestand inpakt met je KeePass file en daar een wachtwoord voor verzint van ongeveer 10 of meer karakters en het daarmee inpakt; @uDi0Sonique.EnEl (ik verzin maar iets) moet je wel bankgeheimen hebben voordat iemand überhaupt 1000 supercomputers op je wachtwoord loslaat om te kraken.