Is Hotmail veilig.

Vertrouwelijk nieuws kan dat met Hotmail.

Mijn dochter en ik hebben beide een Hotmail.
Omdat ik nu in Portugal zit heb ik haar gevraagd om mijn post te bekijken.
Nu is er post bij die vertrouwelijk is, toen ik haar vroeg kopieer hem, en stuur hem maar per Hotmail over als bijlage.
Mijn dochter zei, zullen we dat nou wel doen pa want ik denk dat de mogelijkheid bestaat dat hij onderschept wordt.
Mijn vraag, is mail veilig of niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Mail (hotmail of andere mail) is in principe niet veilig.

Wat je kunt doen om het veiliger te maken, is het document beveiligen met een wachtwoord, en elkaar dat wachtwoord via een ander kanaal (bijvoorbeeld sms) laten weten. Je moet wel héél specifiek doelwit van informatiediefstal zijn, wil dat fout gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je kan die post ook encrypten met een programmatje en dan is het weer een stukje veiliger , ze kunnen hem nog onderscheppen maar moeten hem nog kraken.
en als je het hebt over echt strafbare dingen of belastingfraude......... nee hotmail is niet veilig .

maar altijd nog beter als GMAIL .........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hotmail en Yahoo zijn minder veilig dan de rest, heb ik net gevonden.

Een speciaal geval doet zich voor bij web-gebaseerde e-mail providers zoals Hotmail of Yahoo! mail. Hierbij is het niet nodig een e-mail programma te installeren op een PC, maar kan met behulp van een webbrowser de e-mail worden gelezen. Ook zijn er websites waarmee het mogelijk is e-mail uit de eigen mailbox op afstand te benaderen. Handig dus voor wie vanaf zijn werk even snel zijn priv�-post wil checken.

Het beveiligen van dergelijke mail systemen is een stuk lastiger. Vaak is de PC waarop de browser draait geplaatst in een openbare locatie, zoals een bibliotheek of een Internet caf�. Hierop kan niet op een veilige manier de ontcijferingssleutel worden opgeslagen. Ook is de webserver van Hotmail of Yahoo! een aantrekkelijk doelwit voor hackers, vanwege het grote aantal gebruikers. En zeker bij websites waarmee e-mail op afstand kan worden gelezen, is altijd de vraag in hoeverre de beheerders hiervan te vertrouwen zijn. De gebruiker moet immers zijn gebruikersnaam en wachtwoord naar deze websites sturen, zodat deze zijn e-mail voor hem kan ophalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via hotmail zou ik geen financiële data bankgegevens ed o.i d versturen
of contact leggen met een financiële instantie
zoals je bank, met een hotmail

Ik heb altijd deze regel
financiele mail altijd via de mail van je eigen provider
dus upc telfort of kpn mail etc etc
liefst nog via outlook of windows mail programma en geen bericht achterlaten op de server

Gewone mailtje kan wel via een hotmail

Als ik een aankoop op het internet doe dus paypal ideal ed gaat ook uitsluitend via mijn provider mail adres
werk ed
alles daarbuiten vind ik prima
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Want?
Vrees dat geen enkele mail veilig is.Zelfs je eigen mail van je provider is niet veilig ontvang ook mailtjes die niet voor mij bestemd zijn, meestal stuur ik ze terug naar degene die het verzonden heeft