Pas heb ik per ongeluk iets verkeerds gedownload en nu krijg ik steeds rare advertenties, hoe krijg ik die weg?

Als ik een pagina bezoek en een woord cursief en onderstreept is krijg ik steeds rare advertenties naar voor. Hoe krijg ik deze weg?

Virusscanner vind geen virus, download heb ik ook helemaal verwijderd.

Toegevoegd na 20 minuten:
Mijn browser is Google Chrome.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik kan nu alleen nog geen startpagina instellen. Hoe kan ik dit oplossen?

Ben er inmiddels achter gekomen dat het om malware van Torntv gaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

waarschijlijk is het geen virus maar een malware al gooien mensen dit tegenwoordig op 1 hoop
aan het plaatje kunnen we niet zien welke browser je gebruikt

maar probeer dit eens herstel de pc terug naar een dag dat het probleem er nog niet was

reboot
en installeer daarna advance systemcare ultimate
en laat deze een volledige scan en herstel doen

je kan deze gratis uitproberen
Wel wat reclame in het begin maar je heb eerst de volledig werkende versie
later valt deze wel terug naar de gratis versie

maar voorlopig kun je aan de hand daarvan een goeie scan/herstel uitvoeren.

(ik vind dit programma zo goed dat ik hem gekocht heb en dat zegt heel wat)
capthavoc
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
wat je kan doen is in start
help en ondersteuning
het woord systemherstel typen voor help over dat woord
meestal zie je dan wel een link naar het programma
dat helpt je wel verder
capthavoc
10 jaar geleden
Vooral malwarebytes.org is echt ook een hele goeie tip
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan gewoon een extensie in de browser zijn.
capthavoc
10 jaar geleden
Valt hij steeds terug op een of andere search conduit ? o.i.d ? dat is waarschijnlijk een overblijfsel van dat programma erg lastig
vergt wat meer werk maar is wel goed om te leren

Je moet zowel de startpagina veranderen
De zoek machine verwijderen en veranderen in google
en eventueel ook de extra pagina
die google chrome wil openen verwijderen/veranderen
en kijk ook even bij ext kijken of je daar vreemde zaken staan ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik Google Chrome en instaleer de extensie adblock die je kan vinden in de store (gratis)
DIt had ik ook,
Als je google chrome hebt dan kun je AdBlock gebruiken,
ook als je FireFox Mozilla hebt.
Als je Internet Explorer hebt weet ik het niet

Groet Jordy