Er is een mogelijkheid je telefoon te bricken maar die is geloof ik bij dit proces vrij klein. Het grotere gevaar komt pas als je software gaat installeren die niet van Google Play komt. Er zit software tussen die aangepast is om informatie van je telefoon te halen, of om een dialer te gebruiken. Als je betalingen doet met je telefoon is het dus helemaal oppassen geblazen.

Een dialer is een programma dat naar een of meerdere nummers belt zodat de eigenaar van dat nummer geld verdient.

Deze site legt het uit inclusief de gevaren.

http://www.howtogeek.com/115297/how-to-root-your-android-why-you-might-want-to/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat is de kans dat mijn telefoon bricked word en kan ik als hij dat is het weer ongedaan maken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je kan unrooten als je dat bedoelt, en de kans op een brick is voor zover ik weet minimaal.