Is mijn router gehackt?

Ik heb altijd al een wachtwoord op mijn router zitten,maar laatst viel het internet weg en toen ik weer verbinding wou maken met mn router, was ie opeens niet meer beveiligd? hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Jouw computer onthoudt het wachtwoord en logt dan automatisch opnieuw in waardoor het lijkt dat je geen wachtwoord gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was je router fabrieks af wellicht onbeveiligd? Dat betekent dat de stroom er zolang af geweest is dat hij gereset is.
je router heeft dan waarschijnlijk een harde reset gemaakt ?
door een stroom storing misschien ?
deze reset de hele router inclusief de beveiliging
dus de admin WW EN de wireless code

Deze router heeft dus blijkbaar dan ook standaard een onbeveiligde wifi
die je dus met de hand moet instellen ??

mocht dat niet het geval zijn dat is er zeker iemand aan het hacken geweest
het kan zijn dat het Admin ww te simple of zelf een standaard woord is

Mocht dit om de haverklap gebeuren
dan is of de route gedeeltelijk defect of iemand logt in omdat het ADMIN WW op een standaard, makkelijk in de handleiding terug te vinden WW staat
(Default) waarde
en zet steeds de beveilinging uit

zet dus, als je alles opnieuw instelt, ook meteen een admin ww met de hand in

en daarna natuurlijk ook een code voor je wifi

mocht daarna het probleem nooit meer voorkomen dan is er inderdaad iemand bezig geweest met hacken

blijf je problemen houden vervang dan de router want dan is er toch iets hardwarematig defect
capthavoc