Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt de virusdatabase van Kaspersky echt zo vaak bijgewerkt?

Ik heb de evaluatieversie van Kaspersky Antivirus geïnstalleerd. Als ik een handmatige update van de virusdatabases doe, zie ik dat de databases voor malware en voor phishing sites meerdere keren per dag worden bijgewerkt.

Soms zie ik zelfs binnen een uur meerdere virusdatabases.

Worden die databases echt zo frequent bijgewerkt? Zitten er 24 uur per dag virusjagers bij Kaspersky, die meerdere nieuwe virussen per uur ontdekken, en die meteen toevoegen aan hun virusdatabase?

Of is het uitbrengen van al die updates slechts een PR-stunt, bedoeld om ons te laten geloven dat ze daar zo bij de tijd zijn?

Cryofiel
14 jaar geleden
701

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je nagaat dat er alleen vorig jaar al 2,5 miljoen verschillende malware bij zijn gekomen... Dan is een paar keer per dag nog traag. Dus dat 't een PR-stunt is, geloof ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Werk al 10 jaar met computers. Op het moment is Microsoft Security Essentials echt de beste.
En volledig gratis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De virus scanner van Kaspersky wordt inderdaad elk uur bij gewerkt (update)
Ik gebruik deze al bijna 16 jaar, de laatste jaren heb ik de uitgebreide versie nl. Kaspersky Intenet Security, echt een aanrader !
Vroeger gebruikte ik Nor..., maar sinds ik Kaspersky gebruik heb ik nooit meer een virus in mijn pc gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding