wat zijn deze rare telefoontjes die wij regelmatig krijgen? Zie uitleg..

Vaak worden wij gebeld op onze huistelefoon, en als ik opneem en mijn naam noem is er eerst een stilte, dan hoor je een zacht piepje (alsof er een knop word ingedrukt) met vervolgens een vrouwelijke computer stem die dan zegt: 'good bye' en gelijk daarna word er opgehangen.

Heel vreemd.. de ene keer staat er een 06 nummer bij en de andere keer onbekend nummer.

Is dit gevaarlijk, wat betekend dit? en wat heeft dit voor nut voor de mensen die hier achter zitten.
zijn er hier mensen op GV die dit ook al eens gehad hebben?

Ik heb de neiging om terug te bellen als ik dit nog een keer heb, maar weet niet of dat verstandig is, vind het een beetje raar en weet niet of ik me hier zorgen om moet maken.

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar jullie antwoorden!
Thanks:)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Nee, het gaat er niet om dat ze je naam ergens aan vastplakken, maar ze hopen dat je zo nieuwsgierig bent naar dat nummer dat je terugbelt.
De bedoeling is: je belt terug naar een duur nummer, en als je belt hoor je meteen de bel overgaan, je denkt dus dat je gewoon wacht tot iemand opneemt, maar je hoort een bandje met dat geluid en je rekening loopt lekker op. Lekker voor de eigenaar van dat nummer dus.
Wat je dus vooral niet moet doen is terugbellen

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb even gegoogled voor u, en dit is een van de sites die ik gevonden heb,

Toegevoegd na 6 minuten:
oeps kom er ook achter dat ze je naam kunnen misbruiken, voor allebei de zaken oppassen dus
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
+ Consuwijzer en Radar hebben waarschuwingen op hun websites staan: http://www.consuwijzer.nl/nieuws/bel-niet-terug-naar-onbekende-buitenlandse-nummers

Andere antwoorden (1)

Ik moet meteen denken aan de nieuwste vorm van oplichterij, ze wachten tot je je naam zegt, dan nemen ze die op en plakken ze die in een bandje dat zegt dat je iets gekocht hebt waar je dan aan vast zit waartegen je niets kunt doen. Het beste is om als het weer gebeurt, niet op te nemen en terugbellen heeft geen enkele zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat valt wel mee hoor, als ze dat al doen hebben ze echt meer tekst nodig van jou dan dat. Minstens een ja.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem de telefoon NOOIT op met mijn complete voor- en
achternaam!