Wat deelt windows 8 buiten mijn weten om?

Ik heb laatst windows 8 geinstalleerd, maar ik durf me nog niet aan te melden met mijn e-mail. Ik heb veel geheime documenten op mijn computer staan en ben bang dat Windows 8 het zonder mijn toestemming zal delen met de personen in mijn contactenlijst.

Er stond overigens wel in de voorwaarden tijdens de installatie dat ik Microsoft, indien in akkoord ga met de voorwaarden, toestemming geeft om informatie en locatiebepalingen te verzamelen en dit naar hun doorstuur.

Ik wil absoluut niet dat mijn contacten te weten komen wat ik op mijn computer heb, welke favorieten op mijn webbrowser zijn opgeslagen of wat voor websites ik bezoek of wat mijn interesse zijn.

Deelt Windows 8 dit aan mij contacten als ik me aanmeld op Windows 8 om berichten te lezen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je de schokgolf van verontwaardiging indenken die plaats zal vinden als alle contacten van w8 gebruikers in kunnen zien wat jij op je pc doet/hebt opgeslagen? Zeker als blijkt dat dit geen bug is maar "by design". Het zou gelijk klaar zijn met Windows.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel MrTomaat, daar dacht ik inderdaad niet aan, maar ja...tegenwoordig wordt van alles en nog wat gedeeld met elkaar, vandaar dat ik het even voor de zekerheid vroeg.

Antwoorden (1)

Je heb al een Windows Pc dus sowieso kunnen ze in je bestanden. Dit doen ze niet. Want dit schend hun Privacy beleid, waar jij akkoord moest gaan.

Wees maar niet bang dat je documenten worden bekeken. Je kan gewoon Windows 8 downloaden

In de onderstaande bron zie je de Privacy verklaring van Windows 8.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh de vraag is wat Windows (8) deelt buiten je om.
Dat is: De volgende gegevens worden verzameld:

Computermerk en -model

Versie-informatie voor het besturingssysteem en de software

Landinstellingen

Een uniek nummer dat door de hulpprogramma's aan uw computer wordt toegewezen (GUID, Globally Unique IDentifier)

Productcode (opgedeeld) en product-id

BIOS-naam, revisienummer en revisiedatum

Serienummer (opgedeeld) van vasteschijfvolume

Of de installatie is geslaagd indien deze is uitgevoerd

Het resultaat van de validatiecontrole, inclusief foutcodes en informatie over activeringsaanvallen alsook verwante schadelijke of niet-geautoriseerde software die is aangetroffen of uitgeschakeld, waaronder:

De id van de activeringsaanval

De status van de activeringsaanval, zoals opgeschoond of in quarantaine geplaatst

OEM-identificatie (Original Equipment Manufacturer)

De bestandsnaam en hash van de activeringsaanval en een hash van verwante softwareonderdelen die kunnen duiden op activeringsaanvallen

De naam en een hash van de inhoud van het bestand met opstartinstructies voor de computer (vaak het opstartbestand genoemd), zodat wij activeringsaanvallen kunnen opsporen waarmee dit bestand wordt gewijzigd.

Standaard wordt uw IP-adres (Internet Protocol) tijdelijk vastgelegd wanneer uw computer verbinding maakt met een website of server van Genuine Microsoft Software. Deze logboeken worden routinematig verwijderd.