Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een link(url) met een accountnaam en wachtwoord erin veilig?

Ik kreeg laatst een link van een "vriend" met zijn inloggegevens en wachtwoord erin naar een bepaalde site.
Is zo'n link veilig om te bezoeken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let goed op bij links op het internet er kan bijvoorbeeld een link staan met www. goeievraag.nl die bijvoorbeeld naar www. foutewebsite.nl (phishing) gaat , onderin kan je dan de website zien waar het wel naartoe gaat

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Per definitie is zo'n website niet onveilig om te bezoeken. Wel is het voor de 'vriend' onveilig, omdat iedereen met die link dus in zijn account op die website in kan loggen.

Als je wilt weten of de website zelf veilig is, post dan even hier om welke website het gaat (ZONDER wachtwoord erin natuurlijk!, dus echt gewoon puur de website).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt af van de afzender, het URL, en de veiligheidsinstellingen op je PC. Niet te voorspellen dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me niet indenken dat iemand bewust zo slordig met zijn anonieme gegevens om gaat. Als je vriend jou een link naar een website stuurt zou ik eerst bij die vriend maar navragen of hij dit zelf heeft gestuurd, klinkt mij als spam in de oren, je vriend zal deze link van iemand anders geopend hebben, en nu jij hem geopend hebt zal ik als ik jou was je ww maar snel veranderen en ditzelfde bij je vriend aanraden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding