Ik word steeds gebeld, door een engelsprekende man die zegt dat mijn computer gehackt is hoe kom ik van hem af?

Vandaag heeft er een man mij meerdere keer gebeld. Ik denk dat hij uit India kwam ofzo maar sprak wel goed engels. Dus hij kan ook uit Amerika of Engeland wonen, hij sprak iig geen Nederlands. Hij vertelde dat er via mijn computer op illegale websites was geweest, en vertelde daarna dat mijn computer gehackt was. Hij gaat zo meteen nog een keer bellen zei die. Hij wou dat ik op de computer ging, en dan zou hij mijn computer die anders kapot zou gaan weer repareren. Wat moet ik zeggen, of wat kan ik doen om van hem af te komen?

Toegevoegd na 11 minuten:
Okee, Bedankt allemaal voor jullie suggestie. Hoop dat hij zo meteen voor de laatste keer belt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (7)

De volgende keer gewoon ophangen als hij belt. Dan stopt het vanzelf. Je computer is niet gehackt, maar als je die man zijn gang laat gaan, dan is hij dat binnenkort wel.
Als hij merkt dat het bij jou niet gaat lukken, geeft hij het wel op.
bamibal
11 jaar geleden
Beter niks zeggen en al helemaal niet in je computer laten. Is allemaal afzetterij.....phishing heet dat. Door hem in je pc te laten geef je hem toegang tot allerlei vertrouwelijke informatie (bank zaken, wachtwoorden etc).
Als hij weer belt blaas je hard op een fluitje in de telefoon, daar schrikt hij wel van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, goed idee!
Als hij weer belt dan roep je keihard:

"Shut up".
En dan meteen neerleggen.

Geen geduld. Gewoon meteen duidelijk maken dat je er niet van gediend bent.

Als jij maar duidelijk maakt dat jij op geen enkele manier in zijn truukjes trap, dan stopt het wel.
Het gaat die bedriegers om mensen die er in trappen.
Die schijnen er ook nog te zijn.

En verder:
Jouw telefoonnummer aanmelden bij het Bel-me-niet Register.
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/bel-me-niet-register?gclid=CP2MwpGQ-bICFaTHtAodxVIAAw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Denk je dat een hacker zich laat tegenhouden door het bel-me-niet register??
Ja hebben wij hier op het werk ook gehad.
Antwoordmogelijkheden;
ik heb niet eens een PC
ik heb geen internet
in ons geval begon zei de beller dat hij voor microsoft werkte, dan zou je kunnen zeggen; ik heb een apple computer.
Of je zegt 'm dat je niet geïnteresseerd bent en dat je wilt dat hij niet meer belt.
Of je zegt dat je op de hoogte bent van zijn frauduleuze scheme en dat je de politie al gebeld hebt, ze luisteren op dit moment mee ;-)))

In ieder geval NIET op ingaan, hij wil toegang tot jouw PC om god weet wat te doen, je wachtwoorden voor internetbankieren e.d. op te halen waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onzin, de man is zelf hacker
Niemand belt jouw om te zeggen dat je gehacked bent
en ga zeker niet op zijn advies software installeren
want dan ben je echt helemaal de klos
je pc is niets mis mee
tenzij je natuurlijk geen goeie virus scanner ed hebt maar
gene enkel legitiem bedrijf belt je zomaar
en dan zeker niet in het engels
Ze spelen in op je onkunde en angst

dus gewoon ophangen
vraag hem desnoods zijn naam en bedrijf enz maar ga zeker niet op zijn verzoek naar websites zoeken
die zijn natuurlijk besmet

Eventueel zelf je virus scanner en malware scanner zijn werk laten doen
en voor de rest negeren
capthavoc
11 jaar geleden
Ik ben van die vent afgekomen door net te doen alsof ik geen Engels sprak. Ik zei alleen maar huh? huh? hatsikidee, praat eens gewoon, knul, ienemienemutte, huh?? Dat drie keer en toen ging de haak er op. Nooit meer gebeld!

Toegevoegd na 34 minuten:
Verder ben ik er achter dat het een telefooncomputer is die talloze mensen tegelijk belt. Wie aanneemt wordt gelijk doorbonden met een Engels sprekende persoon. KPN wist "de mijne " te traceren ergens in Australië. In Duitsland is het ook al een pest.
Als ze het in hoofd halen mij nog ooit te bellen, dat laat ik een onderzoek doen door KPN,die zijn bereid op de klacht in te gaan.
Vooral niet reageren, anders proberen ze het opnieuw. Maar met iemand die hun taal niet spreekt, daar kunnen ze niets mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allemaal onzin.
Stel dat je PC al malware heeft die problemen bij die meneer elders veroorzaakt (waardoor jouw IP-adres bij die meneer terecht gekomen zou kunnen zijn). Dan kan die meneer nog steeds niet jouw IP-adres koppelen aan een telefoonnummer. Dat kunnen alleen opsporingsdiensten die daartoe een gerechtelijk dwangbevel voorleggen bij de betreffende internet service provider.
Dus dan zou het al een agent moeten zijn die jouw belt. En dat doen agenten echt niet; die hebben wel iets beters te doen en als ze je al willen waarschuwen dan zeker niet via de telefoon.

Gewoon een oplichter dus, die op afstand malware op je PC wil installeren (doordat jij die zaken doet op jouw PC die hij wil; zoals een remote programma toegang geven of een malafide website laten bezoeken) zodat ie jouw bankgegevens kan misbruiken of IP-adres kan verkopen.